VIVAT kiest Pegasystems voor bedrijfsbrede transformatie naar klantgerichte organisatie
Amsterdam, 7 maart 2017 – Pegasystems Inc. (NASDAQ: PEGA) de softwareleverancier van krachtige customer engagement oplossingen voor toonaangevende organisaties wereldwijd, kondigde vandaag aan dat de Nederlandse verzekeraar VIVAT Pega´s customer engagement software gaat inzetten om het bedrijf te helpen bij de omslag naar een innovatieve en meer klantgerichte bedrijfsvoering.
VIVAT wil de klant in alle activiteiten meer centraal zetten met behulp van het Pega® 7 Platform, Pega Sales Automation voor Verzekeringen en Pega Customer Service voor Verzekeringen binnen de Pega cloud, als onderdeel van een algeheel digitaal transformatieproces. Door gebruik te maken van de technologie van Pegasystems beschikt VIVAT in één oogopslag over alle klantactiviteiten in alle productlijnen, realtime tracering van klantverzoeken en gepersonaliseerde customer engagement. Dit zorgt ervoor dat VIVAT iedere klant het gevoel kan geven een optimale servicebeleving te hebben gehad.
Door een volledig digitaal customer engagement platform te gebruiken, kan VIVAT meerdere processen automatiseren, de bedrijfsefficiency verhogen en snellere afhandeling en responsetijden realiseren. Deze verbeteringen zullen uiteindelijk leiden tot een betere klantretentie en klanttevredenheid
Pega Consulting en VIVAT nemen een gezamenlijke verantwoordelijkheid voor het succes van dit programma. Deze unieke samenwerking moet aan de hand van best practices tot een implementatie binnen 12 maanden leiden.
VIVAT is actief in de Nederlandse markt met onder meer de merken Zwitserleven en Reaal. VIVAT biedt haar klanten slimme en vooruitstrevende oplossingen, die eenvoudig zijn en passend. Zo helpt VIVAT haar klanten hun dromen mogelijk te maken en hun kostbaarheden te beschermen, elke dag opnieuw. Sinds februari 2015 is VIVAT onderdeel van de Chinese verzekeringsgroep Anbang Insurance Group Co. Ltd.
“De samenwerking met Pegasystems levert een belangrijke bijdrage om onze customer experience aanzienlijk te verbeteren en te groeien naar de meest innovatieve verzekeraar”, stelt Jeroen Potjes, chief operating officer bij VIVAT.
“Dankzij Pega kunnen we de frontoffice koppelen aan de backoffice en daardoor snel en eenvoudig geavanceerde en gepersonaliseerde customer journeys realiseren. We zijn nu in staat om klanten vanaf het eerste moment van de juiste informatie te voorzien. We kunnen passende en adequate offertes opstellen, betrouwbare service bieden en bovendien onze dienstverlening continu verbeteren op een flexibele manier”, aldus Constant Moolenaar, Director VIVAT contact center.
“Tegenwoordig loopt iedere klantgerichte organisatie het risico klanten te verliezen, tenzij je op het juiste moment kunt inspelen op de actuele, persoonlijke behoeften van je klanten”, aldus David Wells, vice president en managing director EMEA bij Pegasystems. “Door zichzelf volledig te vernieuwen, kan VIVAT de manier waarop het relaties met klanten aangaat en onderhoudt herdefiniëren en daarmee een grote voorsprong nemen op de concurrentie. Ik ben zeer verheugd dat wij onderdeel mogen zijn van deze herpositionering.”
Over VIVAT
VIVAT N.V. is de holdingmaatschappij voor onder andere SRLEV N.V., Reaal Schadeverzekeringen N.V., Proteq Levensverzekeringen N.V., ACTIAM N.V. en Zwitserleven PPI N.V. VIVAT N.V. treedt ook naar buiten onder de handelsnaam VIVAT. De dochtervennootschappen van VIVAT zijn actief in de Nederlandse markt met onder meer de merken Zwitserleven, Reaal en ACTIAM. Met een balanstotaal van ruim EUR 62 miljard (juni 2016) is VIVAT een van de grote verzekeraars in Nederland. Per 26 juli 2015 is Anbang Group Holdings Co. Ltd., een volledige dochter van Anbang Insurance Group Co. Ltd, enig aandeelhouder van VIVAT N.V. Ga voor meer informatie naar www.vivat.nl.
Over Pegasystems
Pegasystems (NASDAQ: PEGA) ontwikkelt strategische applicaties voor sales, marketing, service en operationele processen. Pega’s toepassingen stroomlijnen kritische operationele bedrijfsprocessen, zorgen voor een naadloze connectie tussen organisaties en hun klanten in realtime en via verschillende kanalen en passen zich aan aan de snel veranderende eisen. Pega’s Global 3000 klanten behoren tot ’s werelds grootste en meest succesvolle organisaties. De applicaties van Pega zijn zowel lokaal beschikbaar als in de cloud. Ze zijn gebouwd op het uniforme Pega 7-platform dat visuele tools gebruikt om toepassingen eenvoudig aan te passen of uit te breiden aan de strategische zakelijke behoeften van de klant. Pega-klanten melden onder meer dat Pega hen de snelste time to value, zeer snelle implementatie, efficiënt hergebruik en wereldwijde schaalbaarheid biedt. Voor meer informatie: www.pega.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.