VoIP Analytics© meet telefoon leads binnen Google Analytics

Vandaag heeft Eilie Telecom uit Groningen de dienst VoIP Analytics geïntroduceerd . Met VoIP Analytics worden telefonische leads direct gemeten binnen Google Analytics. Door het toevoegen van telefonische leads krijgen webredacties, online marketeers en e-business managers veel beter grip op hun online marketing inspanningen. VoIP Analytics verloopt via een specifiek telefoonnummer dat wordt ingezet binnen een online campagne, website of webshop. Ook social media kanalen als Facebook en Twitter lenen zich goed voor het inzetten van VoIP Analytics. De werking is eenvoudig: het telefoonnummer is gekoppeld aan Google Analytics en kan ieder gewenst netnummer meekrijgen, zodat lokale herkenning geborgd blijft. VoIP Analytics is aan te vragen via: www.voipanalytics.nl.
Rendement online campagnes omhoog
“Voorafgaand aan de introductie van VoIP Analytics hebben wij onderzoek verricht onder bedrijven die in belangrijke mate afhankelijk zijn van internet. Opvallende uitkomst is dat geen van de bedrijven telefonische leads meet binnen campagnes of landingspagina’s. Met VoIP Analytics geven wij waarde aan het telefoonkanaal binnen de online marketingmix. Door nieuwe commerciële inzichten kan het rendement van online campagnes significant worden verhoogd”, aldus Iebele Otten, eigenaar van Eilie Telecom uit Groningen. “VoIP Analytics noemen we in de branche ook wel call tracking en was tot voorkort alleen weggelegd grote organisaties. Met de prijsstelling van slechts een paar euro per maand maakt VoIP Analytics het realtime meten en analyseren van telefonische leads nu voor iedere organisatie mogelijk.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.