Industry Wire

Geplaatst door Voyado

Voyado rolt nieuwe AI-functionaliteit ‘Bonnie’ uit over complete platform

Amsterdam, 29 mei 2024 – Customer experience platform Voyado lanceert vandaag zijn nieuwe AI-functionaliteit om de mogelijkheden op het hele platform te verbeteren. De AI, genaamd ‘Bonnie’, is al getraind op basis van miljarden transacties, interacties en branchegegevens, waardoor het een uniek en diepgaand inzicht geeft voor retailers. America Today, Dille & Kamille, Joolz en Love Stories gebruiken onder andere het platform van Voyado.

Verbeterde personalisatie

De nieuwe ontwikkeling ondersteunt de manier waarop Voyado samenwerkt met retailers en e-commerce bedrijven om de online klantervaring te verbeteren met nog betere aanbevelingen en zoekfuncties. Voyado biedt tevens een multichannel platform waarmee marketeers hun acties kunnen hyperpersonaliseren via alle kanalen, wat de klantloyaliteit uiteindelijk versterkt.

Voorspellende en generatieve modellen

Bonnie combineert voorspellende modellen, die historische gegevens gebruiken om toekomstige stappen te voorspellen, en generatieve modellen, die nieuwe gegevens zoals teksten of afbeeldingen produceren. Hierdoor kan de AI van Voyado activiteiten en campagnes voorstellen op basis van de bedrijfsdoelstellingen van klanten en relevante inhoud creëren.

Felix Kruth, Chief Product Officer bij Voyado, licht toe: “Binnen retail gebruiken we AI al een tijdje en kunnen we al verschillende AI-modellen inzetten om verschillende soorten problemen op te lossen. De functionaliteit die we vandaag introduceren is bijzonder, omdat we deze specifiek op onze data hebben getraind, om goed te begrijpen wat effectief is in de retailbranche. De uitdaging voor onze klanten is de overweldigende hoeveelheid data om te analyseren, de beperkte tijd en het consumentengedrag dat sneller dan ooit verandert. Bonnie maakt het onmogelijke mogelijk: voorop blijven lopen en handelen naar de intenties van de klant.”

Mathijs Ruigrok, Sales Director bij Voyado in Nederland, voegt toe: “Ik ben ontzettend enthousiast over de lancering van Bonnie. Dit is echt iets waar onze klanten dol op zullen zijn. Bonnie is niet alleen een AI-tool, maar een game-changer die retailers in staat stelt om klantgedrag beter te voorspellen en te reageren met ongekende precisie. Dit is zonder twijfel onze grootste release sinds ik bij Voyado ben begonnen, en ik geloof dat het de manier waarop onze klanten hun business runnen fundamenteel zal veranderen.”

De nieuwe AI-functies omvatten:

  • AI-inzichten: Retailers krijgen hulp bij het analyseren van hun gegevens om de resultaten en uitdagingen te begrijpen. AI kan ook de Customer Lifetime Value (CLV) voorspellen, klantverloop identificeren, en voorkomen dat retailers klanten kwijtraken.

 

  • AI-targeting: Bonnie is getraind om patronen in klantgedrag te identificeren en begrijpt hoe verschillende producten met elkaar in verband staan. Dit helpt retailers de juiste doelgroep te bereiken met gerichte productcampagnes en het klantenbestand te segmenteren op basis van hun winkelgedrag.

 

  • AI-creatie: AI verhoogt de productiviteit door inhoud te genereren en A/B-tests uit te voeren, waardoor marketeers sneller kunnen creëren, repetitieve taken kunnen minimaliseren en de creatieve kwaliteit kunnen verbeteren. Zo kan Bonnie kan sms-berichten en A/B-test-e-mails maken, evenals formulieren met tekst, afbeeldingen en video’s.

 

  • AI-sales: Bonnie creëert AI-gestuurde productaanbevelingen voor e-commerce en e-mails op basis van online en offline aankoopgeschiedenis en productweergaven. Door alle talen en synoniemen te begrijpen, kunnen retailers nu internationaal uitbreiden.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht