Welkoop de winter in met ZIGT

Welkoop, de winkel voor tuin en dier, is deze week van start gegaan met een nieuwe landelijke wintercampagne. Welkoop slaat een nieuwe weg in met deze grootse campagne. Na een bureau-oriëntatie heeft Welkoop ZIGT gekozen als nieuwe mediapartner. ZIGT is verantwoordelijk voor de mediastrategie, mediaplanning en executie van zowel off- als online kanalen. Daarnaast worden ook de merk effectmetingen door het bureau georganiseerd.
De wintercampagne is groots van aanpak: een crossmediale campagne gericht op zowel de bestaande als een nieuwe doelgroep van Welkoop: gezinnen met kinderen met een passie voor buiten; tuin- en dierenliefhebbers. Met deze campagne wil Welkoop iedereen, zeker in deze tijden, laten genieten van hun tuin. Met het assortiment van Welkoop en de tuintips, tover je jouw tuin om tot een wintertuin, want deze winter beleven we buiten.
Manager Marketing en Omnichannel Suzanne van Kuijen van Welkoop over ZIGT: ‘Welkoop is een retail organisatie met een pragmatische insteek en een licht eigenzinnig karakter. Tijdens de kennismakingsgesprekken met ZIGT kwamen deze kenmerken ook bij ZIGT naar voren. Het omdenken, de kritische blik en transparante houding spreekt ons erg aan en geeft ons voldoende vertrouwen dat onze media belangen in goede handen zijn bij ZIGT. Ik kijk uit naar een prettige en langdurige samenwerking.’
Strategy director Anna Kuiper van ZIGT over Welkoop: ‘Tijdens de eerste gesprekken met Welkoop merkten wij direct een goede klik: open en transparant, no-nonsens en een enorm ondernemerschap. Onze uitgebreide ervaring met retailers komt goed van pas om de beoogde doelstellingen te gaan behalen.’
—
Over Welkoop
Welkoop, een unieke winkelformule met een assortiment voor tuin en dier afgestemd op de seizoenen en de behoefte van de consumenten om te genieten van tuin en dier. De Nederlandse franchiseformule met ‘Verstand van tuin en dier’ heeft 153 vestigingen en een webshop. Het assortiment van Welkoop beslaat onder andere planten & zaden, tuingereedschap, functionele recreatie- en werkkleding, dierenvoeding en -verzorging.
Over ZIGT
ZIGT is de afgelopen jaren uitgegroeid tot het grootste onafhankelijke mediabureau van de Benelux. Als enige onafhankelijke bureau is ZIGT de afgelopen 7 jaar maar liefst 5x genomineerd geweest voor mediabureau van het jaar bij de AMMA Awards en vorig jaar mocht het die titel ook dragen. ZIGT opereert vrij van sturende inkomsten van media-exploitanten en legt klanten niet vast middels langlopende verplichtingen. Dat is nog steeds uniek in de mediabureaubranche. Vanuit de vier pijlers Merk, Media, Meten en Maken biedt ZIGT on demand oplossingen voor meer dan 200 merken in de Benelux en kent het jaar op jaar een stabiele groei.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.