Industry Wire

Geplaatst door Seneca

wonenCentraal verbreed online dienstverlening met nieuwe Smartsite website

Wonencentraal, de woningcorporatie uit Alphen aan den Rijn, is voorzien van een nieuwe website. Deze nieuwe frisse website is in samenwerking met wonenCentraal door Seneca ontwikkeld met SmartInstant, het implementatieconcept van het content management systeem (CMS) Smartsite iXperion. In het voorjaar wordt de nieuwe website aangevuld met ‘mijn wonenCentraal’, een digitaal huurdersportaal.

Uitgebreide website
De nieuwe Smartsite iXperion gedreven website van wonenCentraal is fris en is gebruiksvriendelijker en overzichtelijker dan de oude website. De vormgeving is aangepast en is er een verbeterde zoekfunctie toegevoegd. De website is ook uitgebreid met praktische instructiefilmpjes, bijvoorbeeld over hoe de CV ketel moet worden bijgevuld. Verder is informatie over onderhouds- en nieuwbouwprojecten gebruiksvriendelijker gemaakt.

Huurders en inwoners dachten mee
De nieuwe website is uitvoerig getest. Huurders en inwoners van Alphen aan den Rijn gaven hun mening over de structuur en gebruiksvriendelijkheid van de nieuwe site. Hun ervaringen gebruikte wonenCentraal om de site te verbeteren.

Mijn wonenCentraal
WonenCentraal wil de mogelijkheden van internet benutten om de dienstverlening gemakkelijker, laagdrempeliger, breder en 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar te maken. Daarom wordt de website aangevuld met het digitaal loket van Seneca ‘mijn wonenCentraal’. Hier kunnen huurders online, nadat ze zijn ingelogd in een beveiligde omgeving, hun gegevens inzien, een reparatieverzoek indienen of een betalingsregeling met wonenCentraal treffen.

Geïntegreerd front-office
Samen met Seneca werkt wonenCentraal aan een geïntegreerd Front-Office. Klanten krijgen zo via elk communicatiekanaal snel en een eenduidig antwoord. Aan de balie, via de telefoon én via internet. Na de oplevering van het kennissysteem is de website de tweede schakel in het geïntegreerd front-office dat Seneca voor wonenCentraal heeft opgeleverd. In rap tempo volgen het intranet, het digitaal huurdersloket en uiteindelijk de integratie van al deze onderdelen.

Het resultaat is te bewonderen op www.wonencentraal.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht