Yourzine opdrachtgevers op Reconnect19 in de prijzen – Albert Heijn en KPN winnen twee Selligent Awards

Op het Reconnect Selligent-event dat vandaag, 3 oktober 2019, plaatsvindt in Breda valt Adeptiv Agency Yourzine dubbel in de prijzen. Samen met Albert Heijn mag Yourzine de ‘Marketing Innovation Award’ in ontvangst nemen én als kroon op het werk voor KPN de ‘Omnichannel Customer Experience Award’.
De teller aan Selligent-onderscheidingen die opdrachtgevers van Yourzine de afgelopen vijf jaar in de wacht weten te slepen, staat na vandaag op tien. Directeur Michiel van Riemsdijk: “Yourzine is een krachtige combinatie met Selligent. De kracht en souplesse van Selligent Marketing Cloud, in combinatie met onze expertise in customer journey marketing, stelt ons in staat opdrachtgevers als KPN en Albert Heijn iedere keer weer te laten excelleren.”
Omnichannel Customer Experience: Voor Nederlandse telecom- en internetprovider KPN is het het tweede jaar op rij dat het de Omnichannel Customer Experience Award wint. Met een, samen met marketingpartner Yourzine ontwikkeld, voorspellingsmodel op basis van branche- en bedrijfsgegevens, om de klanttevredenheid te verbeteren en churn te verminderen. De aanpak verminderde het klantverloop met de helft en verhoogde de klanttevredenheidsscore met 330%.
Marketing Innovation: Albert Heijn wint de award met de door Yourzine ontwikkelde Adventskalendercampagne om de doelgroep ‘beste klanten’ te laten weten hoe enorm zij gewaardeerd worden. Resultaat: Uiteindelijk zijn 449.023 klanten geselecteerd; Open rate: 59%; CTO: 68%; Kortingen op producten gewaardeerd met gemiddeld 70% positieve feedback; Privileges en gratis producten gewaardeerd met respectievelijk 87% en 84% positieve feedback.
Albert Heijn waardeert bovendien het feit dat een opzichzelfstaande campagne succesvol de link weet te leggen met een van de grootste campagnes van het jaar. In de voor de winkel belangrijkste periode van het jaar. Wat een vliegende start van een gelukkig nieuw jaar markeert.
Meer informatie? Neem contact op met:
Michiel van Riemsdijk
T: +31626236200
E: michiel@yourzine.nl
Over Yourzine:
Met Data Intelligence & Data Solutions, CRM & Customer Engagement Strategy, Technology, Customer Journey Strategy, Campaign Management en Optimisation & Analytics realiseert en optimaliseert Yourzine respons, loyaliteit, lagere churn en uiteindelijk hogere klantwaarde. Zo ontwikkelt en realiseert Yourzine met trots de strategieën en campagneprogramma’s voor merken met grote consumentendatabases als Albert Heijn, de Efteling, Etos, Rituals, HEMA, KPN en Triodos Bank. Sinds eind 2017 maakt Yourzine onderdeel uit van Adeptiv, het internationaal vooraanstaand datadriven customerjourneymarketingbureau. Adeptiv en Yourzine hebben strategische partnerships met onder andere Salesforce, Google, Selligent en Adobe.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.