Zalando Connected Retail overstijgt mijlpaal 3.000 aangesloten winkels

Zalando, Europa’s leidende online platform voor mode en lifestyle, blijft zijn Connected Retail-netwerk in hoog tempo uitbreiden. Inmiddels zijn meer dan 3.000 fysieke winkels online actief en verkopen zij aan miljoenen Zalando-klanten. Sinds het begin van het jaar hebben meer dan 500 nieuwe winkels zich aangemeld voor Connected Retail. C&A sluit aan bij Zalando’s Connected Retail met een selectie van Duitse winkels en zal de komende weken meer winkels toevoegen.
“De mijlpaal van 3.000 aangesloten winkels is een belangrijke voor Connected Retail en onze partners. Samen bouwen we aan de toekomst van retail”, zegt Carsten Keller, Vice President Direct to Consumer bij Zalando. “Als ik zie hoe onze huidige partners het model bij andere winkeliers aanprijzen, maakt me dat ongelooflijk trots. Wat we samen hebben opgebouwd heeft zijn waarde bewezen en zal dit ook in de toekomst, tot ver na de pandemie, blijven doen.”
“De samenwerking met Zalando naast C&A’s eigen online shop versterkt onze omnichannel-strategie. We verstevigen onze positie als een van Europa’s toonaangevende modemerken die een breed scala aan duurzamere producten aanbieden”, aldus Martijn van der Zee, Chief Merchandise & Sourcing Officer bij C&A Europa.
Niet alleen ketens hebben zich aangesloten, ook kleine, lokale winkeliers zijn actief binnen het Connected Retail-netwerk. Bijvoorbeeld schoenhandel Zwart Modeschoenen in Leerdam, die zich in november 2020 aansloot. Oskar Zwart, zaakvoerder: “Binnen de huidige omstandigheden vinden we het nog belangrijker en waardevoller voor winkels om verbinding te maken met online platforms en zo meer klanten aan te trekken. We hebben veel vertrouwen in de combinatie van online en offline en zien dit als de manier om verder te gaan in de toekomst.”
Internationaal voegt Connected Retail zijn negende markt aan het programma toe. Vanaf vandaag kunnen Oostenrijkse detailhandelaars hun winkels op het platform aansluiten en aan miljoenen Zalando-klanten verkopen. Tot 31 maart 2021 rekent Zalando geen commissies en zijn er wekelijkse uitbetalingen. Daarna houdt Zalando commissies tot het einde van het jaar lager in alle markten. Winkels kunnen hun voorraad gemakkelijk op het platform aansluiten: Zalando levert de software om aan te sluiten, online content, betalingsdiensten, klantenservice en toegewijde ondersteuning via een persoonlijke accountmanager en vele andere diensten. Detailhandelaren die geïnteresseerd zijn in Zalando’s aanbod kunnen meer informatie vinden op www.connectedretail.nl.
Connected Retail is een integraal onderdeel van Zalando’s platformstrategie. Het programma is een deel van de oplossing geworden voor retailers tijdens de coronapandemie en is momenteel beschikbaar voor retailers in Duitsland, Nederland, Polen, Spanje, Zweden, Noorwegen, Denemarken, Finland en Oostenrijk. Tegen het einde van 2021 wil Zalando zijn netwerk van retailpartners laten groeien tot meer dan 6.000 actieve winkels.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.