Ziptone start onderzoek naar digitalisering van klantcontact en employee experience

Den Haag, 26 februari 2024 – Ziptone, een toonaangevend online vakmedium over klantcontact, start vandaag met een onderzoek in vier Europese landen naar digitalisering van klantcontact en employee experience.
Toenemende automatisering van klantcontact zorgt voor veranderingen in de klantbeleving, maar ook in het werk van klantenservicemedewerkers. Om een goed beeld te krijgen van waar contactcenters staan met de digitalisering van klantcontact en hoe ze omgaan met employee experience, start Ziptone vandaag met een online onderzoek onder klantcontactprofessionals in Nederland, België, Duitsland en Engeland.
Het onderzoek wordt uitgevoerd van 26 februari tot en 31 maart 2024. Respondenten zijn klantcontactprofessionals in inhouse of facilitaire contactcenters, werkzaam in operationeel management of in staffuncties. Zij kunnen de lijst met ingang van vandaag nu invullen in hun eigen taal via de link https://onderzoek.marketresponse.nl/ziptone/nl. Vlaamse respondenten kunnen de link https://onderzoek.marketresponse.nl/ziptone/be gebruiken.
Het invullen duurt ongeveer 7 minuten. Wie deelneemt aan het onderzoek, ontvangt indien gewenst, het onderzoeksrapport.
Per betrokken land brengt Ziptone een rapport uit, waarbij de resultaten van dat land centraal staan en worden vergeleken met de andere deelnemende landen. In de verschillende landen helpen lokale vakmedia en lokale branche- en beroepsorganisaties mee om het onderzoek tot een succes te maken.
Het onafhankelijke onderzoek is een initiatief van Ziptone (www.ziptone.nl), het Nederlandse vakmedium over klantcontact, in samenwerking met Content Guru. Het onderzoek wordt uitgevoerd door het Nederlandse toonaangevende marktonderzoeksbureau Market Response. Content Guru is ook aanwezig op de beursvloer van CCW Berlin, het grootste jaarlijkse event voor de Europese klantcontactsector. Bij de stand van Content Guru (Stand D16, Hal 3) kan de vragenlijst ook worden ingevuld.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.