Zoho voegt nieuwe mogelijkheden toe aan zijn samenwerkingsoplossingen na een groei van 78 procent van klanten die van concurrerende producten afstapten

Zoho voegt AI, workflow-automatisering en branchespecifieke mogelijkheden toe aan zijn samenwerkingstools om zijn momentum kracht bij te zetten en om de resultaten van asynchroon werkende multinationals te verbeteren
Utrecht, 31 oktober 2024 — Zoho Corporation, een vooraanstaande wereldwijde speler in de technologiesector, heeft nieuwe mogelijkheden toegevoegd aan zijn samenwerkingsoplossingen. Het aantal nieuwe klanten dat concurrerende producten inruilde voor de oplossingen van Zoho steeg met 78 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. Het bedrijf wil zijn zakelijke momentum in dit tijdperk van asynchroon en flexibel werken een extra impuls geven door het toevoegen van nieuwe AI-functionaliteit, workflow-automatisering en sectorspecifieke mogelijkheden. De combinatie van deze nieuwe mogelijkheden draagt bij aan geïntegreerd projectmanagement en maakt asynchrone samenwerking mogelijk voor wereldwijd actieve bedrijven met werknemers, klanten en partners in verschillende tijdzones.
“Volgens ons onderzoek worstelt 62 procent van alle organisaties met het beheer en de integratie van oplossingen van verschillende leveranciers. 66 procent heeft er moeite mee om hun investeringen in IT, communicatie en samenwerking af te stemmen op hun zakelijke strategie”, zegt Robert Arnold, industry director en program manager bij Frost & Sullivan. “Met deze nieuwe mogelijkheden versterkt Zoho zijn uitgebreide aanbod van geïntegreerde softwareoplossingen om bij te dragen aan soepele samenwerkings-workflows die de gebruikservaring, productiviteit en procesefficiëntie verbeteren. Organisaties kunnen de oplossingen van Zoho gebruiken voor volledige samenwerking, met zowel asynchrone als synchrone functies die passen bij hoe mensen werken.
“Medewerkers maken tegenwoordig gebruik van diverse apparaten en netwerken die zich binnen en buiten de kantoormuren en in verschillende tijdzones bevinden. Beheer groeit daarmee uit tot een complexe en tijdrovende aangelegenheid”, zegt Sridhar Iyengar, Managing Director Zoho Europe. “We hebben een geïntegreerde reeks van samenwerkingstools ontwikkeld, die op platformniveau wordt ondersteund door AI- en automatiseringsdiensten, en de productiviteit een boost geven. Voor ons zit het werk er pas op zodra mensen vanaf elk apparaat en in elke tijdzone makkelijk kunnen samenwerken en geen moment hoeven na te denken over de onderliggende technologie.”
Zoho introduceert nieuwe mogelijkheden binnen vier van zijn samenwerkingsoplossingen:Zoho Projects, Zoho Notebook, Zoho WorkDrive en Zoho Sign.
De volgende ontwikkelingen zorgen voor betere bedrijfsresultaten door in te spelen op drie belangrijke factoren voor probleemloze samenwerking en productiviteit: AI, automatisering en personalisatie.
Nieuwe AI-functionaliteit
Zoho Projects, een krachtig platform voor projectmanagement, is uitgebreid met natural language processing (NLP), en wordt ondersteund door Zia, de in eigen beheer ontwikkelde AI-engine van Zoho. Gebruikers kunnen met simpele spraakinstructies de zoekmachine van Zoho Projects opdracht geven om informatie op te halen die binnen de applicaties van Zoho is opgeslagen. Dit vermindert de tijd die werknemers kwijt zijn aan het opvragen van contextuele informatie. Zia kan binnen Zoho Projects samenvattingen genereren van grafieken en analytische dashboards, en kan met Zia Insights grote datasets analyseren om aanbevelingen voor werktaken aan te reiken. Hierdoor beschikken alle leden van asynchroon werkende teams over een beter overzicht.
De nieuwe versie van Zoho Notebook, een dynamische applicatie voor het vastleggen van notities, is uitgebreid met belangrijke AI-functionaliteit. Deze oplossing maakt intensief gebruik van Zia voor het genereren van slimme samenvattingen, taakbeheer, automatische tagging van onderwerpen, gegevensanalyse en de aanmaak van grafieken op basis van notities. Zoho Notebook interpreteert en optimaliseert de toon van berichten en voegt daar contextuele informatie aan toe, zodat er eenvoudig actie op kan worden genomen. Zoho Notebook is geïntegreerd met Zoho Projects en WorkDrive, zodat gebruikers binnen de juiste context notities kunnen maken en moeiteloos met collega’s kunnen samenwerken. Met de nieuwe functie Whiteboard kunnen zij in real-time brainstormen door op eenvoudige wijze een audio- of videovergadering in de applicatie te integreren.
Nieuwe mogelijkheden voor het automatiseren van workflows
Blueprint, de technologie van Zoho voor de automatisering van visuele workflows, is nu ook beschikbaar in Zoho Projects, WorkDrive en Sign. Gebruikers kunnen hiermee schaalbare, herhaalbare en overzichtelijke projectworkflows inrichten. Blueprint geeft tijdens elke stap in het creatieve proces de benodigde materialen en context, bijvoorbeeld voor het evalueren van gedeelde documenten of het analyseren van data. Dit geeft de productiviteit van het personeel een boost en draagt bij aan een snellere onboarding van nieuwe werknemers.
Zoho WorkDrive, een oplossing voor bestandsbeheer, is uitgebreid met mogelijkheden voor het automatiseren van workflows. Gebruikers kunnen daarmee procedures voor afdelingen en teams in kaart brengen, beheren en automatiseren om de kans op menselijke fouten te reduceren.
Zoho Sign, een oplossing voor digitale handtekeningen en identiteitsverificatie, kan tijdens elk stap in een workflow worden ingezet binnen de geïntegreerde oplossingen van Zoho. Medewerkers hoeven daardoor niet meer te zoeken naar handtekeningen. Daarnaast kunnen herbruikbare templates, verkooporders, HR-documenten en juridische documenten gecreëerd worden en automatisch naar de juiste teamleden gestuurd worden. De software biedt nu ook knowledge-based authentication (KBA) voor fintech-bedrijven en controlemechanismen voor het waarborgen van overeenstemming met US FDA 21 CFR Part 11 voor zorginstellingen en organisaties in de biowetenschappelijke sector. Dankzij Zoho Sign kunnen gebruikers documenten gemiddeld 80 procent sneller ondertekenen en verwerken dan bij het gebruik van fysieke handtekeningen. Dit levert een gemiddelde besparing op van 50 uur per werknemer per jaar.
Nieuwe mogelijkheden voor branchespecifieke workflows
Managers in de bouw die gebruikmaken van Zoho Projects kunnen problemen nu op afstand verhelpen dankzij integratie met de augmented reality-technologie Zoho Lens. Managers kunnen toegang vragen tot de camera van apparatuur van werknemers op locatie, waardoor ze problemen in real-time kunnen oplossen, en nauwkeurige, direct bijgewerkte verslagen van machines kunnen bijhouden.
IT-beheerders in de zorgsector kunnen een beroep doen op nieuwe data loss prevention (DLP)-technologie in Zoho WorkDrive. Zij kunnen data handmatig aanmerken als gevoelige informatie of automatisch laten detecteren en classificeren als zodanig. Dit maakt het mogelijk om persoonlijk herleidbare informatie, patiëntgegevens, financiële informatie, intellectueel eigendom te beschermen tegen ongewenste toegang of het delen ervan met onbevoegden. Andere sectorspecifieke mogelijkheden zijn aanpasbare workflows in Zoho Projects en het zetten van digitale handtekeningen die aan de HIPAA-eisen voldoen met Zoho Sign.
Bedrijven in de maakindustrie kunnen in Zoho Projects nu een beroep doen op Blueprint om hun procespijplijn in kaart te brengen en beheren. Ze kunnen allerhande processtappen automatiseren, zoals voor het testen van prototypes, het voorraadbeheer en de stadia in het stage gate-model. Fabrikanten profiteren daarnaast van de integratie van Zoho Projects met Zoho Lens. Managers kunnen hiermee op afstand processen op locatie volgen en waar nodig problemen oplossen met behulp van augmented reality-technologie.
Bedrijven in de luchtvaartsector zijn wettelijk verplicht om openheid van zaken over hun activiteiten te geven en worden regelmatig door toezichthouders gecontroleerd. Zij kunnen nu een beroep doen op geïntegreerde en gepersonaliseerde dashboards die hen een ‘single source of truth’ bieden. Deze dashboards kunnen op veilige wijze worden gemonitord en beheerd door belanghebbenden binnen en buiten de organisatie. Bedrijven in de luchtvaartsector krijgen daarnaast toegang tot mogelijkheden voor hybride projectmanagement die aansluiten op de procesmethodiek DMAIC. Ze kunnen daarmee hun bedrijfsprocessen verbeteren op basis van een iteratieve aanpak.
Prijzen en beschikbaarheid
Zoho Projects, Zoho WorkDrive, Zoho Sign en Zoho Notebook zijn per direct wereldwijd verkrijgbaar. Prijsinformatie is beschikbaar op https://www.zoho.com/r/collaborativeworkmanagement.html.
Over Zoho
Als aanbieder van ruim 55 applicaties in vrijwel elke zakelijke categorie, waaronder sales, marketing, klantenservice, accounting en back-officeprocessen en een breed scala aan productiviteits- en samenwerkingstools is Zoho Corporation één van ’s werelds meest veelzijdige softwarebedrijven.
Zoho is een private, winstgevende multinational met ruim 15.000 werknemers. Het hoofdkantoor is gevestigd in Chennai in India en Zoho heeft Europese kantoren in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk en Spanje. Het bedrijf heeft daarnaast vestigingen in de Verenigde Staten, India Japan, China, Singapore, Mexico, Australië, en de Verenigde Arabische Emiraten.
Zoho respecteert de privacy van gebruikers en hanteert geen model voor het genereren van advertentieomzet uit oplossingen. Dat geldt ook voor de gratis producten van het bedrijf. Meer over de manieren waarop Zoho de privacy van haar gebruikers waarborgt, is te vinden op https://www.zoho.com/privacy.html.
Zoho beschikt over eigen datacenters in alle delen van de wereld, waaronder twee in Europa. Wereldwijd werken meer dan 100 miljoen gebruikers bij honderdduizenden bedrijven met de oplossingen van Zoho, waaronder Zoho zelf. Ga voor meer informatie naar www.zoho.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.