Omroep Brabant opgenomen in NOBO-onderzoek
De Nederlandse meter van online bereik, het NOBO, wil Omroep Brabant opnemen in zijn bereiksonderzoek en voert binnenkort technische testen doen. Met andere regionale omroepen wordt ook gesproken over opname in het meetinstrument.
Het gaat om de meting van zowel de website als de apps van Omroep Brabant. De data die dat oplevert worden overwegend gebruikt door de media- en reclamebranche als onderlinge benchmark en om reclamecampagnes mee op te tuigen en af te rekenen.
Of de gesprekken met de andere omroepen plaatsvindt via hun koepelorganisatie RPO of met elke organiasatie afzonderlijk is niet bekend.
In de huidige top 50 van grootste titels in het NOBO-onderzoek staan vijf algemene nieuwsmedia. De regionale metingen zijn zeker van belang voor adverteerders die adverteren met regionale variaties in hun uitingen.
Foto: John Georgiou (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond