AO.com: Hoe wij succesvol witgoed verkopen via facebook
Met meer dan anderhalf miljoen fans weet de Engelse online retailer voor witgoed, AO.com, Facebook succesvol in te zetten. “Witgoed is misschien een saai product, maar iedereen heeft een wasmachine nodig”, vertelt Yossi Erdman, head of brand & social media.
“Het begon met een foto van mij naast een wasmachine. Die plaatsten we op Facebook met de vraag: wie wil er een wasmachine winnen? We kregen veel respons, dus zetten we een wedstrijd op om e-mailadressen te verzamelen, ze hierop onze aanbiedingen te mailen. Daarna gingen we kijken of ze ons liken op Facebook, interactie proberen te starten en een community te bouwen”, schetst Erdman.
Bouw een strategie met je ervaringen
Levert het ook geld op? “Ja. Wanneer we op Facebook een product gepromoot hebben, zien we in de maand erop een stijging in verkeer, interesse en omzet voor dat product.” Advies voor retailers? “Begin ergens, en bouw een strategie op met de ervaringen die je opdoet. Daarna kun je meer complexe promoties creëren en partners erbij gaan betrekken. Facebook gaat over mensen, en die willen geen advertenties zien. Ze willen jou zien, de mensen achter de schermen, daar gaat Facebook over. Breng je persoonlijkheid naar buiten.”
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
pim
Interessant dat jullie gebruikmaken van social media op te verkopen. Ik denk dat het belangrijk is voor retailers om een strategie te hebben. Maar evenzo belangrijk is het belangrijk om inzicht te hebben in waar je klanten vandaan komen. Welke platforms gebruiken ze om je te vinden?