Deel dit artikel
-

(Emerce TV) ‘Retailmedia te duur voor merkdoelstellingen’

Retailmedia als reclamevehikel is nog niet interessant voor bereiksdoelstellingen, vertelt Thijs van de Heuvel van GroupM tegen Emerce TV. Het is te duur.

Het staat buiten kijf óf retailmedia geschikt is campagnes in de awarenessfase. Dat is jargon voor merkbouwende reclame, ook wel: branding. De schermen zijn er, ze staan op drukbezochte locaties en passerend publiek zien de boodschappen.

De commerce director gaat in een interview met Ronald ter Voert in op de vraag hoe merken de schermen in winkels en de reclameposities in apps kunnen inzetten voor reclamedoeleinden.

“In de basis is het een performancekanaal met veel belofte voor merken. Als adverteerder zit je dicht bij het verkoopkanaal, een plek waar je slimme dingen kan doen. Daar verzamelen we nu de data die shopperinsights en klantdata combineren.

Retailschermen hangen voornamelijk bij supermarkten en omringende retailers. Van de Heuvel wijst daarnaast op bouwmarkten als logische locaties voor campagnes, want veel traffic.

Drempels in de groei richting volwassenheid van het medium zijn het gebrek aan standaarden in metingen en effectrapportages en het combineren van online en offline effecten.

*) Het interview met Van de Heuvel vond plaats in het kader van Emerce TV’s videoreeks over retailmedia. Deze is hier gratis te bekijken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond