Deel dit artikel
-

Eerste Amazon Prime Day goed voor 7,2 miljard dollar in VS

Amerikaanse consumenten hebben op de eerste Amazon Prime Day (dinsdag) 7,2 miljard dollar uitgegeven, 11,7 procent meer dan een jaar eerder, volgens gegevens van Adobe Analytics.

Adobe zegt dat de Buy Now Pay Later (BNPL)-optie een groei van 17,1 procent op jaarbasis opleverde, omgerekend zo’n 540 miljoen euro.

Diverse verkoopcategorieën deden het beter dan een jaar geleden, zoals hoofdtelefoons en Bluetooth-luidsprekers (164 procent meer), elektronica (33%), televisies (83%), fitnesstrackers (81%), tablets (71%), e-readers (65%) en computers (64%). Andere groeiende categorieën waren videogames (met 134%), kleine keukenapparatuur (met 82%), en parfum en eau de cologne (met 49%).

Analysesite The Numerator schat de gemiddelde bestelgrootte op Prime Day 2024 tot nu toe op 60,03 dollar, wat ook hoger is dan de voorgaande jaren.

De Amerikaanse verkoop is maar een onderdeel van de wereldwijde omzet. Amazon zelf deel echter geen omzetcijfers over Prime Day.

Deel dit bericht

1 Reacties

Seb

Op social media is er óók veel onvrede en kritiek op de oneerlijke handelspraktijken. Producten werden in de weken vóór Amazon Prime Day ineens stukken duurder om óp Amazon Prime Day voor dezelfde prijs verkocht te worden als normaal. Waarbij kopers dachten een mooie deal te scoren.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond