Cannes Lions en Effie Awards komen onder een dak
Een grote fusie in de wereld van de awardshows voor marketing, reclame en creatie: de eigenaar van de Cannes Lions neemt het internationale Effie-programma over.
Effie wordt onderdeel van de Lions-tak van het Britse bedrijf Ascential. Hoeveel geld met de overname is gemoeid, houden de partijen voor zich.
Ascential ziet de overname (PDF) als een aanvulling op zijn awards-tak. Waar Lions de creativiteit van het reclamevak belichten, gaan de Effies over effectiviteit.
Vanuit zakelijk oogpunt krijgen de Engelsen er een label bij dat op vijftig markten actief is en door het hele jaar heen prijzenshows houdt. Bedrijven betalen voor deelname daaraan, wat dus een constante en redelijk voorspelbare cashflow met zich meebrengt.
De overname past voor Ascential in een strategie van heroriëntatie op zijn activiteiten. Sinds vorig jaar richt het zich meer op, wat ze noemen, events, intelligenceproducten en advieswerk. Vanuit dat oogpunt zijn ze ook eigenaar van WARC, The Work en Contagious. Vorig jaar verkochten ze Flywheel Digital (aan Omnicom), WSGN en Digital Commerce voor een totaalwaarde van zo’n twee miljard euro.
Foto: MFG Baden-Württemberg (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond