The Cirqle automatiseert optuigen influencercampagnes
Het Nederlandse influencermarketingplatform The Cirqle kondigt zijn AI-oplossing voor influencercampagnes aan. Het stelt adverteerders in staat om campagnes te creëren zonder ooit een campagnebrief te hoeven schrijven.
De nieuwigheid is onderdeel van een reeds jaren bestaand internationaal platform waarmee merken influencers vinden en inschakelen. Klanten zijn bijvoorbeeld Aboutyou, Crocs en Vinted.
Met de nieuwe tool kunnen adverteerders eenvoudigweg hun doelstellingen invoeren. Het AI-hulpje Echo toont automatisch een selectie van de meest geschikte influencers. Dit gebeurt op basis van data-analyse en marktinzichten die zijn verzameld in de afgelopen tien jaar en 25 miljoen datapunten.
Directeur en oprichter Steven Lammertink van The Cirqle: “Dit bespaart niet alleen tijd en middelen, maar verhoogt ook de effectiviteit en precisie van influencermarketingcampagnes.”
Het beslisproces van de AI zit niet in een zwarte doos, maar is redelijk transparant. “Je krijgt een shortlist met advies van ons. Er zitten tags in de aanbevelingen die vertellen waarom je met juist die influencer zou kunnen werken. Als bedrijf zijn we ook niet gebaat bij selectief advies, want men betaalt een vast maandbedrag per maand voor het gebruik.”
Achter de schermen kijkt Echo per zoekopdracht naar de categorie, de geschiktheid van een influencer bij een merk en hun historie over hoe ze met merken samenwerkten in het verleden. Anders gezegd: de reputatie van het socialmediamaker.
Merken die dit systeem inzetten besparen tijd omdat ze in no-time een campagne kunnen opzetten en dit bovendien doen zonder een gespecialiseerd bureau daarvoor in te zetten.
Lammertink: “Er zitten drie AI-modellen in: een die een campagnebriefing schrijft, een die over influencers adviseert en eentje die deze twee samenbrengt.”
Foto: Oladimeji Odunsi, Unsplash
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond