Prijsverhoging Canva for Teams schiet in verkeerde keelgat
De grafische ontwerptool Canva voert de eerste prijsverhoging door sinds de invoering van zijn Team-abonnement. Dat schiet meerdere gebruikers in het verkeerde keelgat, omdat de prijs met een ruime factor drie stijgt.
Ontwerpers kennen de tool maar al te goed. Canva werd afgelopen jaren hun favoriete hulpmiddel bij het maken van Reels, Shorts, TikTok-videos, flyers, banners en logos. Sommigen wisselden Adobe Express ervoor in, omdat de Australische dienst aanzienlijk goedkoper was.
In december 2024 komt daar verandering in, want dan voert Canva nieuwe tarieven door voor zijn Teams-product. De instapprijs is negen euro per persoon per maand met een minimum afname van drie users.
Als reden geeft Canva dat het Team-pakket afgelopen jaren aanzienlijk in waarde is gegroeid. De toevoeging van AI-tool Magic Studio en Visual Suite zijn daar twee voorbeelden van.
De prijs van het individuele Pro-product blijft onaangeroerd.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond