AI in Digital Advertising: kosten besparen en creaties lokaliseren
Ook de wereld van digital advertising verandert razendsnel door de opkomst van AI. Of het nu gaat om het creëren van gepersonaliseerde advertenties of het lokaliseren van je boodschap, AI biedt enorme kansen. Maar met deze kansen komen ook uitdagingen.
Vandaag aan tafel Tim Sommer, Country Manager Netherlands & Nordics bij Taboola, over hoe bedrijven AI kunnen inzetten om kosten te besparen en advertenties te optimaliseren.
We bespreken onder andere:
– Op welke manieren je jouw agency kunt challengen op betere performance en het besparen van kosten en tijd
– Hoe je creaties maakt met AI, data optimaal benut en je boodschap lokaliseert
Tim Sommer
Met meer dan 14 jaar ervaring in de Media- en Adtech-industrie, en beschikt over een bewezen staat van dienst op het gebied van performance marketing en digitale media. Zijn expertise strekt zich uit over: (digital) radio, agency, mobile (DSP), gaming en retail media. Tim heeft bewezen organisaties te helpen bij het optimaliseren van hun digitale strategieën, het verbeteren van hun marketingprestaties en het implementeren van innovatieve technologieën om zo maximale resultaten te behalen in een steeds veranderend medialandschap.
Irene Rompa
Irene is een psycholoog met meer dan vijftien jaar ervaring in de (deep)tech en startup/scale-up scene in Nederland en de Verenigde Staten. In 2023 heeft zij ervoor gekozen om all-in te gaan op hosting en moderatie. Daarnaast is zij afgestudeerd en heeft zij zich ingeschreven als mediator. Haar focus voor 2024 zal uitsluitend liggen op het hosten, modereren en bemiddelen. Irene is een host voor Emerce TV.