AI en e-Commerce gaan hand in hand
Stephen Spielberg's A.I. Artificial Intelligence verscheen rond de eeuwwisseling in de bioscopen. Sindsdien werd het tijdperk van AI wel telkens weer voorspeld, maar van een echte doorbraak kwam het niet. De computational power om zelfs maar een klein deel van Spielberg’s fantasie waar te maken ontbrak in 2001.
Dat is niet langer het geval. Computers hebben die raw power nu wel en AI staat klaar om ook binnen e-commerce een ware revolutie teweeg te brengen. Toch hebben die twintig jaar van afwachten en valse starten hun tol geëist. Dit blijkt uit het volgende: 85% van de bedrijven weten dat je met AI de loef afsteekt op je concurrentie, maar slechts één op de twintig gebruikt AI “op grote schaal”. Wat het onderzoekprecies bedoeld met “extensively” is niet helemaal duidelijk, maar de kloof blijft even groot.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd