Feed-based marketing geeft ultieme relevantie voor de Formule 1-liefhebber
Je weet wie je wil bereiken, waar je deze doelgroep wil bereiken en met welke boodschap. Het lastige is vaak op welk moment deze personen het beste te bereiken zijn. Deze campagne voor Fuel For Fans, onderdeel van Branded Sports Merchandising, combineert deze aspecten. Door middel van feed-based marketing is een campagne gecreëerd waarbij zonder handmatig werk altijd op het juiste moment de doelgroep bereikt wordt met de meest relevante producten.
Wanneer is het relevanter om een Formule 1 fan te bereiken, dan zodra zijn favoriete driver een GP heeft gewonnen? Door gebruik te maken van Google Docs en Smartly kan Fuel For Fans, zodra de winnaar van de race bekend is, hiermee over de hele wereld adverteren. Door ook gebruik te maken van het Dynamic Video Template van Smartly, worden ook nog eens de best verkopende producten vertoond op zowel Facebook, Instagram als alle bijbehorende plaatsingen.
In Smartly wordt er van tevoren voor elke coureur en voor elk team een specifieke doelgroep en advertentie gecreëerd zodat zodra de winnaar bekend is, er een advertentie voor deze coureur klaarstaat. Vervolgens wordt er gebruik gemaakt van actuele race-informatie om de winnende coureur in de feed in te laden. Door daarnaast in Smartly gebruik te maken van conditional rendering wordt alleen de doelgroep en de advertentie die aan deze specifieke coureur gekoppeld zijn geactiveerd, waardoor alleen op de winnende driver geadverteerd wordt.
Met behulp van conditioneel renderen wordt alleen de winnende coureur getoond.
Dynamic video
Deze campagne maakt niet alleen gebruik van de feed om op het juiste moment aanwezig te zijn. Er wordt ook gebruikt gemaakt van de feed om de juiste boodschap te tonen. In dezelfde Google Docs wordt gebruik gemaakt van Google Analytics data om de producten die in de laatste maand de meeste omzet hebben gegenereerd in te laden. Door gebruik te maken van een script om deze data te verversen, zullen altijd de recente bestsellers in deze feed geladen worden. Het Smartly video template wordt vervolgens gebruikt om een dynamische video te maken waarin feed variabelen als productnaam, product afbeelding, prijs en saleprijs te vertonen. Uiteraard opnieuw alleen van de coureur die als eerste over de finish komt.
Met behulp van het Smartly video template, kan aan de hand van de feed een advertentie gecreëerd worden.
Onderstaand de video die is vertoond na afloop van de overwinning van Max Verstappen in de GP in Oostenrijk.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
Joseph
Sorry maar nadat ik voor de derde keer in een zin smartly las ben ik afgehaakt. Zinsopbouw is buiten het spammen van smartly ook het niveau van de basisschool niet ontstegen.
Laat het de volgende keer even nalezen door een collega. Zo doe je geen goeie zaken voor Oogst.
Albert
“In Smartly wordt er van tevoren voor elke coureur en voor elk team een specifieke doelgroep en advertentie gecreëerd zodat zodra de winnaar bekend is, er een advertentie voor deze coureur klaarstaat. Vervolgens wordt er gebruik gemaakt van actuele race informatie om zodra de race is afgelopen, de winnende coureur in de feed in te laden.”
Wat een Albert Einstein zeg, die dit heeft uitgevonden. Er worden 20 feeds klaargezet en op basis van de winnaar van de race wordt 1 feed geactiveerd. Hier zal wel heel wat denkwerk, artificial intelligence en rekenkracht voor nodig zijn. Hulde!