Marketing gaat in de kern over samenwerken
Als je in marketing iets wil aanbieden of iemand wil helpen om hun doelen te behalen doe je dat het beste door samen te werken.
Als je in marketing iets wil aanbieden of iemand wil helpen om hun doelen te behalen doe je dat het beste door samen te werken.
Een fantastische wereld vol gemak en kennisdeling, waar je als klant nooit meer weg wilt. Zo zag Olaf Gockel, sinds vier jaar sales directeur, de e-commerce droom voor Lekkerland...
Silo's hebben onterecht een slechte reputatie. 'Agile' en 'lean' werken leidt vaak terecht tot silo's. Effectief beheer van silo's draait om verbinden.
Een MarketingOps-team moet passen bij strategische doelen van het bedrijf en een datastrategie hebben. Daarna kun je je MarketingOps-team samenstellen.
Antwoord op vragen over MarketingOps: hoe is het werken met MarketingOps ingericht, wat zijn de rollen en functies, en hoe bereik je de beste resultaten?
MarketingOps draait om anders samenwerken en denken in projecten. Dat komt de interne communicatie en, uiteindelijk, de efficiëntie ten goede. Deel 1 van 3.
Veranderingen implementeren is altijd lastig. OKR is een methode die bij grote bedrijven effectief wordt ingezet. Lees hier hoe het werkt.
Een goede balans tussen vaste voornemens en ruimte voor aanpassing is belangrijk in een marketingplan. Sandy Kirchhoff (Office Depot Europe) over hoe zij het doen.
Voor het succesvol opleveren van een project zijn er vier elementen nodig: mandaat, visie, budget en tijd. Lees hoe je dit model toepast bij je projecten.
Bij Dev(Sec)Ops staat het doorbreken van silo's centraal. Uiteindelijk gaat het om een brede cultuurverandering. Dit zijn de centrale aandachtsgebieden.
In de afgelopen jaren heb ik de kans gehad om Agile te implementeren in vele soorten organisaties van verschillende omvang, in twee verschillende landen en zelfs in mijn eigen...