More stories

Is groei van luchtvaartmaatschappijen afhankelijk van mobiele en slimme technologie?

Aangezien het aantal passagiers de komende twintig jaar zal verdubbelen, zal de luchtvaartindustrie moeten blijven voldoen aan de eisen van een steeds meer verbonden en technisch onderlegde reiziger. Dit zijn de digitale prioriteiten voor luchtvaartmaatschappijen in 2019.

Customer Experience

Hoe de chatbot de beauty-industrie een make-over geeft

Vrijwel elke belangrijke sector maakt gebruik van de vele en nog altijd groeiende voordelen van chatbot-technologie. Het idee is simpel: 24/7 in op een persoonlijke manier in contact staan met doelgroepen. De beauty-industrie is één van de koplopers. Hoe gebruiken zij voice? 

Customer Experience

AI-onderzoekers ontvangen 750.000 euro voor ontwikkeling chatbots

Een project voor het ontwikkelen van betere chatbots, met onderzoekers van onder andere de Radboud Universiteit, ontvangt een subsidie van 750.000 euro van NWO. Het team, met onder meer communicatiewetenschapper Tibor Bosse en filosoof-psycholoog Pim Haselager, wil met deze chatbots ‘gezond gedrag’ stimuleren.

Artificial Intelligence

Waarom elk ziekenhuis moet investeren in een business intelligence-team

Als data het nieuwe goud is, dan zijn ziekenhuizen niet bijster materialistisch. Oftewel: er wordt heel weinig gedaan met de beschikbare data. Bart-Jan Verhoeff, CMIO van Ziekenhuis Sint Jansdal over de mogelijkheden van artificial intelligence en machine-learning in de gezondheidszorg.

Artificial Intelligence

Tech in travel 2019: enabler van echt menselijk contact

Voortdurend ontstaan er buiten travel nieuwe trends en ontwikkelingen die invloed kunnen hebben op de manier waarop we in de toekomst reizen, hoe we systemen en processen met elkaar verbinden en van mens tot mens kunnen blijven communiceren. Bij technologie wordt vaak gedacht aan cijfertjes, de welbekende eentjes en nullen. Als je op stocksites beelden zoekt van technologie, zie je voornamelijk abstracte beelden. Vrijwel nergens komt de mens terug.

Innovatie

Wat eten we met kerst? Laat AI die vraag beantwoorden

Een gezonde, heerlijke maaltijd, dat willen we toch allemaal en het liefst elke avond? Voor velen blijft boodschappen doen echter een saaie en tijdrovende klus. Zeker als je ook nog rekening moet houden met de verschillende voorkeuren en behoeften van je tafelgenoten. Artificial Intelligence zorgt voor tijdwinst binnen de supermarktketens.

Artificial Intelligence

Taylor Swift gebruikt gezichtsherkenning tegen stalkers

De Amerikaanse zangeres Taylor Swift gebruikt gezichtsherkenning om tijdens concerten bekende stalkers te kunnen identificeren.

Security

‘Goed dat EU eindelijk als blok gaat werken aan AI’

Vakorganisaties MKB-Nederland en VNO-NCW zijn naar eigen zeggen verheugd dat Europa eindelijk als blok gaat werken aan kunstmatige intelligentie. Het is noodzakelijk om snel met een Nederlandste strategie te komen die voortborduurt op het European Coordinated Plan for Artificial Intelligence, inzet op de Nederlandse expertise en gebruik maakt van de nu beschikbaar gestelde stimuleringsfondsen, zo stellen beide organisaties.

Artificial Intelligence

Merken zijn niet toekomstbestendig; 5 technologische ontwikkelingen en hun impact

Zeventig procent van de merken is niet toekomstbestendig. Kunstmatige intelligentie, voice search en spraakbediening (denk aan Siri, Alexa en Google Home), de opkomst van 5G, stuk voor stuk voorbeelden van ontwikkelingen die maken dat merken continu moeten meebewegen met de tijd. Bestuurders en merkeigenaars zijn zich daarvan bewust, maar weten vaak niet hoe ze het merk ook echt future-proof maken én houden.

Strategy

Data is het nieuwe goud, maar hoe delf je het?

De groei van data in organisaties neemt exponentiële vormen aan, maar hoe vertaal je die data naar insights (wat zie ik?), en hoe bepaal je vervolgens strategieën (wat kan ik ermee?) Hoe kunnen adverteerders, bureaus en exploitanten gebruikmaken van de mogelijkheden en barrières overwinnen?

Marketing automation

AI en customer experience, hoe werkt het?

AI kun je inzetten om de klantervaring te verbeteren. Dat klinkt misschien wat vaag, want hoe werkt dat dan? AI kun je inzetten als een extra stuk gereedschap om betere resultaten behalen. Mits je aan de juiste voorwaarden voldoet en een gedegen ontwikkelpad volgt.

Customer Service

KLM: op weg naar een-op-een aanbiedingen

KLM zet digitale toepassingen in om klanten zo persoonlijk mogelijk te bedienen. Dit leidt niet alleen tot een hogere NPS-score maar ook tot meer conversie, vertelt vicepresident Digital Marketing en E-Sales Wijnand de Groot tijdens Eye for Travel.

Artificial Intelligence

Emerce Performance: dit wordt de rol van marketeers in een AI-first world

Waar zit de aandacht? En waar bevindt mijn doelgroep zich? Deze eeuwenoude vragen in marketing zijn vandaag de dag relevanter dan ooit. Hoe vang je namelijk de aandacht van iemand die per dag door de hoogte van de A’DAM toren scrolt? En hoe kan een marketeer het marketingbudget op zo’n manier inzetten dat niet het grootste deel ongezien verloren gaat in de massa aan content?

Online advertising

Oded Omer (Wasteless): ‘Ditmaal ga ik voor een beursgang’

De nummer-1-positie in de Emerce Top 10 European Start-ups is dit jaar voor het in Israël gestarte Wasteless, dat dynamic pricing inzet om voedselverspilling in onder andere supermarkten te voorkomen. Én de omzet te verhogen. “Als we voor enkele supermarkten de marges verbeteren, moeten ze allemaal mee”, aldus CEO en oprichter Oded Omer (45).

Tech

Waarom we niet huiverig moeten zijn voor AI in de gezondheidszorg

Wat is je directe associatie met ‘iemand de rug toekeren?’ Geen positieve, neem ik aan: de uitdrukking geeft aan dat iemand genegeerd of buitengesloten wordt. In het Engels is ‘turning your back on the patient’ een inmiddels stevig ingeburgerd gezegde onder artsen. Door toenemende administratieve druk draaien artsen hun rug veel vaker naar de patiënt, om nog tijdens een consult gegevens in te voeren in het Elektronisch Patiënten Dossier (EPD). En dat is voor niemand goed.

E-health