More stories

Treatz start proef met gifting app in Amsterdam

Treatz start een proef met een zogenoemde gifting app in het centrum van Amsterdam. Deelnemers kunnen met die app een uitgestippelde shoproute doorlopen en worden verrast met exclusieve kortingen wanneer ze in de buurt zijn van een aangesloten Treatz winkel.

Conversie

Review: mobiel boeken, Ryanair versus Virgin

Onlangs hebben twee grote luchtvaartmaatschappijen nieuwe websites gelanceerd. Virgin America en Ryanair. Wij waren benieuwd naar de mobiele aanpak van deze totaal verschillende bedrijven. En die is, nouja: inderdaad totaal verschillend. Bij wie zou jij liever op je smartphone boeken? Lees verder ter lering en vermaak.

Conversie

Booking.com op vingers getikt voor misleidende informatie

Booking.com heeft klanten misleid door op de site te suggereren dat hotelkamers bijna zijn uitverkocht, terwijl daarvan geen sprake is. Dat zegt het College van Beroep van de Reclame Code Commissie vrijdag.

Conversie

Twitter koopt mobiel advertentiebedrijf

Twitter volgt Facebook en Google met zogenoemde appinstallatie advertenties. Vanaf nu kunnen gebruikers meteen naar de App Store of Google Play worden geleid.

Conversie

SEO voor mobiel: vier slimme tips van Google

Stel je zit in het vliegtuig toevallig naast Larry Page, mede-oprichter en CEO van Google. Je raakt aan de praat en hij geeft je vier slimme tips waardoor je website beter vindbaar zal zijn? Zou je die opvolgen? Als je antwoord ‘ja’ is, lees dan verder, want deze tips komen rechtstreeks van Google.

Conversie

Apple versoepelt regels App Store na kritiek

Apple heeft de regels voor advertenties in apps weer versoepeld na hevige protesten van ontwikkelaars. Het bedrijf wilde alle apps verwijderen waarin video-advertenties werden getoond in ruil voor extra content of extra’s in games.

Conversie

A/B-testing: Grote update VWO

De laatste jaren proberen steeds meer grote online webshops door middel van A/B-testen hun omzet te verhogen. De populairste A/B-testing tools in Nederland zijn Optimizely en VWO. Hun populariteit is te danken aan het feit dat marketeers minder afhankelijk zijn van een IT-afdeling om een test te lanceren.

Analytics

Daisycon koopt Belgische branchegenoot

Daisycon neemt het Belgische affiliatenetwerk i-affiliate over van Adforce. Daarmee wil het bedrijf verdere invulling geven aan haar groeiambities.

Conversie
Premium

De Google Advertising Stack ontrafeld

Google is al lang niet meer alleen een zoekmachine. Zoals bekend biedt Google intussen veel meer producten voor adverteerders dan alleen AdWords. Sinds kort promoot Google deze producten niet meer apart maar als één geïntegreerd platform, de Google Stack.

Analytics

Infographic: de juiste strategie voor Google Plus

Ooit was het de spookstad van het internet, nu zijn er analisten die denken dat Google Plus in 2016 groter zal worden dan Facebook. Dan moet Google Plus, met nu 300 miljoen actieve gebruikers, nog wel even even flink doorgroeien. Feit is dat Google Plus nu vooral kwaliteitsverkeer genereert. Deze infographic legt uit hoe je het engagement (de interactie met gebruikers) kunt vergroten.

Conversie

Stop met testen, start met optimaliseren

Veel online marketeers maken gebruik van een A/B-test of een multivariate test om hun website te verbeteren. Volgens GX Software leidt deze populaire testmethodes echter tot onnodig conversieverlies.

Conversie

Emerce eTravel: ‘Entertainment krijgt grip op reiservaring’

Christiaan Solcer is medeoprichter van Tiqets. Hij sluit bij reisaanbieders wereldwijd entertainmentpartijen aan en gebruikt hiervoor zijn ervaring in de e-commercewereld, evenals zijn eigen reislust. Met Tiqets heeft hij naar eigen zeggen een niche in de travelindustrie aangeboord. Morgen spreekt hij op Emerce eTravel.

Contentmarketing

Kleren kopen met Vogue via Instagram

Vogue voegt een interactief laagje toe aan zijn account op Instagram waardoor volgers kunnen shoppen vanuit de foto’s.

Conversie

Uber, D-Reizen en TripRebel op Emerce eTravel

Onder andere Robbert Meerpoel (D-reizen), Tessa aan de Stegge (Cherry Picker), Christiaan Solcer (Tiqets), Jens Steenhuis (PaperFlies) en Brechtje de Leij (Nu.nl) spreken op 12 juni op Emerce eTravel, hét evenement over online en mobile innovaties voor de reisbranche. Dit keer in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.

Communicatie

Snellere laadtijd, betere conversie

Er is een direct verband tussen de laadtijd van je site en de conversie, het aantal verkopen. SEO-specialist André Scholten legt nog één keer uit hoe het zit. En wat je kunt doen om je site sneller te maken.

Conversie