SXSW: Erik Brown en Barbera Wolfensberger over het potentieel van ‘immersive experiences’
CreativeNL sprak op SXSW met makers van 'immersive experiences' en andere betrokkenen. Waar liggen de creatieve en economische kansen, en waar de gevaren?
CreativeNL sprak op SXSW met makers van 'immersive experiences' en andere betrokkenen. Waar liggen de creatieve en economische kansen, en waar de gevaren?
In oktober 2008 zat William Brand, medeoprichter van het designatelier Brand van Egmond, op het hoogtepunt van zijn carrière. En toen kwam Lehman Brothers.
De Nederlandse bureaumarkt is te vol en zeker de extern gefinancierde groepen gaan het nog lastig krijgen. Een consolidatieslag is nodig, vindt Victor Knaap van Monks.
De ‘veilige’ alternatieven voor WhatsApp en X – respectievelijk Signal en Bluesky en beide geleid door een vrouw – stonden op het podium van SXSW. Leuk feit: Nederland is...
"DJ zijn is alleen maar plezier brengen. Binnenkomen, mensen blij maken, volledig openstaan met je gevoel," vertelt Ronald Molendijk. Maar dat veranderde.
Een grote fusie in de wereld van de awardshows voor marketing, reclame en creatie: de eigenaar van de Cannes Lions neemt het internationale Effie-programma over.
De Dutch Games Association (DGA) ging onlangs naar GDC24, de jaarlijkse Game Developers Conference in San Francisco. Drie deelnemers over hun ervaringen.
Hoe kan de toekomst van het (kunst)museum eruitzien met behulp van AI? En wat zijn goede voorbeelden van wat er nu al gebeurt?
Na Cloud en Android vorige week is nu de marketingdivisie van Google aan de beurt om zijn AI-nieuwigheden te presenteren. In essentie plakt de techgigant overal AI-features op waar...
Generatieve AI democratiseert creatieve processen. Zonder menselijke creativiteit heeft het echter weinig waarde. Waarom de rol van de mens centraal blijft.
Middels een ChatGPT-tool probeerde ik mezelf als schrijver overbodig te maken. Dat bleek verrassend goed te lukken. Dacht ik. Nu denk ik er anders over.