More stories

De rol van de fysieke winkel in een omnichannelstrategie

Meer online = minder fysiek winkels? Niet per se. In een volwassen omnichannelstrategie is de fysieke winkel belangrijk voor merkbeleving en uitproberen.

Disruptie

Jolanda Bakker (Vattenfall): ‘Elk contactmoment moet je benutten’

Jolanda Bakker, Director Marketing & Commercial Operations bij Vattenfall over het verdwijnen van third-party cookies: “Afwachten of wegduiken heeft geen zin.” Deel 7 (slot) uit de interviewserie over het verdwijnen van cookies.

Online marketing

Hoe anticipeer je op de veranderende verwachtingen van kopers?

Wat zijn de belangrijkste uitdagingen voor B2B-leveranciers door veranderde klantverwachtingen? Forrester deed onderzoek en vertelt erover. 

B2B Digital

Klantrelaties voor het leven bouwen

Customer Experience Management is het beheer van alle interacties binnen de oneindige levenscyclus van de klant. ‘Micro-momenten’ zijn de momenten waarop een organisatie moet leveren wat een klant nodig heeft.

Customer Experience

De ‘business of experience’ als de weg vooruit in commerce

Voor een echt goede customer journey moet het voor klanten lijken alsof alle contactmomenten speciaal voor hen zijn ingericht. De klant bepaalt de tools.

Customer Experience

Boston Consulting Group: ‘Organisaties moeten meer aandacht besteden aan measurement’

Deel 6 uit een interviewserie over het verdwijnen van cookies: José Luis Casas en Alistair Gardiner van de Boston Consulting Group (BCG).

Marketing

Centraal klantbeeld als fundament voor klantgerichte communicatie

Hoe communiceer je relevant met bijna 5 miljoen leden? De aanpak van de ANWB leverde de Customer Data Award van DDMA op.

B2B Digital

Personalisatiepijn – en hoe die te voorkomen!

Personaliseren in digitale kanalen kan heel waardevol zijn voor organisaties. Maar het komt met de nodige ongemakken. Dat is te voorkomen.

B2B Digital

Onnodige discussie over online sales optimalisatie: Hoe voorkom je het?

Om online sales echt goed aan te sturen, zou je moeten werken met twee essentiële KPI’s: de Digital Sales Score en de Digital Experience Score.

Strategy

Verkopen op een schaalbare en persoonlijke manier

Het realiseren van groei voor je start-up of bedrijf is geen kwestie van het uitrollen van een aantal trucjes. Het gaat om een heel proces.

B2B Digital
Premium

Bedienen winkelpersoneel en robot binnenkort samen de klant?

Hoe gebruik je de sterke punten van zowel winkelpersoneel als een servicerobot? En willen klanten wel robots? Onderzoek onder consumenten geeft antwoorden.

Artificial Intelligence

Headless: de nieuwe standaard in CMS

Binnen de Content Management Systemen (CMS) is het Headless CMS sterk in opkomst. Een introductie in de wereld van Headless CMS met alle voor- en nadelen. 

CMS
Premium

Ex-medewerkers Coolblue, ING en reclamemaker starten consultancy

In de praktijk lijken de meeste grote merken op elkaar, ze gedragen zich eender. Een nieuw adviesbureau van topexperts combineert kennis over branding en customer experience voor een nieuwe benadering.

Customer Experience

Minimalisme in UX design: is ‘less’ echt ‘more’?

Minimalisme is een dominante trend in UX design. Less is more lijkt onlosmakelijk verbonden met minimalistisch webdesign. Maar is dat altijd terecht?

Marketing

De klant centraal: Drie succesfactoren voor D2C en één valkuil om te vermijden

Ook aan de slag met D2C? Leer je klanten kennen, denk cross-channel en meet klantgericht. O ja, en technologie staat niet op de eerste plaats.

E-commerce