More stories

Starbucks: tien procent mobiele betalingen

Het klinkt als de perfecte winkel. Je hoeft er nooit je portemonnee te trekken, er is gratis WiFi, draadloos stroom en je komt er om je smaakpapillen te laten verwennen. Bij Starbucks, want daar gaat het over, wordt inmiddels tien procent van de betalingen per mobiel gedaan.

Customer Loyalty

Danone zet QR in voor loyalty

QR-codes worden nog steeds niet massaal gebruikt door consumenten. Ook niet in Spanje. Toch heeft Danone in Spanje een loyaltyprogramma opgestart waarvan het succes van een groot deel afhankelijk is van deze technologie. Elk Danone-product in Spanje is namelijk voorzien van een QR-code.

Customer Loyalty

Service is het nieuwe verkopen in de klantcontactstrategie

Vorig jaar heeft Oracle opdracht gegeven voor een gedetailleerd onafhankelijk onderzoek naar customer experience onder 1.400 mannen en vrouwen. Doel van het onderzoek was om inzicht te krijgen in hoe mensen in Europa de interactie met bedrijven ervaren.

Customer Loyalty

Subb.me met b2b-abonnementsdienst voor winkeliers

De makers van Curated.nl starten vandaag een nieuw bedrijf waarmee (web)winkeliers en merken abonnementen op verrassingsboxen kunnen verkopen.

Customer Loyalty

Vergelijk.nl zet shop met beste service in het zonnetje

Een kleine, specialistische webwinkel kan een van de beste van Nederland blijken wanneer Vergelijk.nl eind volgende maand zijn eerste Award gaat uitreiken.

Customer Loyalty

Topman Ahold: Bonuskaart wordt vervangen door mobiele app

Topman Dick Boer van Ahold denkt dat loyatykaarten zoals de Bonuskaart uiteindelijk worden vervangen door nieuwe technologie. Het ligt voor de hand dat dat een eigen app of integraties met apps van derde partijen zijn.

Customer Loyalty

Bijenkorf start loyaltyprogramma social media

De Bijenkorf gaat zijn klanten belonen voor sociale interactie met het merk. Voor iedere tweet, like, share, of comment sparen ze punten.

Customer Loyalty

Onderzoek: Hoe logistieke ervaring klanttevredenheid beinvloedt

De rek lijkt er voorlopig nog niet uit te zijn. Er werd vorig jaar voor maar liefst vijftien procent meer online uitgegeven dan het jaar daarvoor. Een groei die zeven keer groter is dan die werd gemeten voor retail.

Customer Loyalty

De selfservice economie vindt ‘customer’ service opnieuw uit.

De consument wil zelf de controle in handen houden. Zowel bij het plannen van een aankoop, de aankoop zelf als bij vragen achteraf, gaat de voorkeur uit naar self service oplossingen. Slimme bedrijven spelen hier op in. Het zorgt immers voor een voordeel voor de klant als een voordeel voor het bedrijf.

Customer Loyalty

De invloed van fulfillment op klanttevredenheid

Weinig consumenten zullen zich realiseren dat er bij de afhandeling van een order veel organisatorische en logistieke processen komen kijken. Nog veel minder bekend is dat de fulfillment vaak is uitbesteed aan specialisten zodat de verkoper zich kan focussen op de verkoop. Hoe belangrijk is deze fulfillment?

Customer Loyalty