More stories

Premium

Bijna de helft van de Nederlandse consumenten gebruikt AI om producten te vinden

Bijna de helft van de Nederlandse consumenten gebruikt AI om producten te vinden. Bovendien heeft meer dan 70 procent interesse in andere AI-toepassingen om hun winkelervaring te verbeteren, zoals AI agents die hen kunnen helpen bij het beantwoorden van vragen of hulp bij het optimaliseren van punten voor loyaliteitsprogramma’s. Dat blijkt uit het nieuwste wereldwijde Connected Shopper Report van Salesforce waar 500 Nederlandse consumenten en 100 Nederlandse retailers aan hebben deelgenomen.

Artificial Intelligence

Inpost: ‘We hebben Europa’s grootste logistieke afhaalnetwerk’

De Europese logistieke dienstverlener InPost, bekend van pakketkluizen en afhaalpunten, claimt in zijn jaarverslag dat het Europa’s grootste logistieke afhaalnetwerk heeft.

Logistics
Premium

Twintig procent omzet Decatlon via web en app

Decathlon verkocht in 2024 internationaal voor 3,2 miljard euro aan sportartikelen via zijn app en site.

E-commerce

Bax Music nu ook failliet verklaard

Bax Music, de verkoper van muziekinstrumenten, is dinsdag failliet verklaard. Dat meldt de rechtbank Zeeland-West-Brabant. Het van oorsprong Zeeuwse bedrijf vroeg eind vorige week uitstel van betaling aan.

E-commerce

Online bijna 4 procent meer omgezet in februari

De onlineomzet was in februari 3,8 procent hoger dan in februari 2024. Webwinkels hebben 6,9 procent meer omgezet. De onlineomzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multichannelers), was 1,4 procent lager.

E-commerce

TikTok Shop nu ook in Duitsland

Tiktok-gebruikers in Duitsland kunnen, net als in Nederland, voortaan winkelen in de video-app. Maandag is de winkel van het sociale platform ook bij de oosterburen gelanceerd.

E-commerce

Nieuwe investeringsronde voor Loyyo

Loyyo, de Nederlandse ontwikkelaar van betaalsoftware voor fysieke retailers, heeft een nieuwe investeringsronde afgerond met haar bestaande investeerders. In totaal heeft het bedrijf sinds de oprichting in 2021 ruim 1 miljoen euro aan groeikapitaal opgehaald.

Payment

Zo win je klanten terug bij de kassa: waarom een slimme betaalstrategie onmisbaar is in 2025

Bijna driekwart van de consumenten verlaat een webshop zonder hun aankoop af te ronden. Een belangrijke reden voor al die verlaten winkelmandjes? Consumenten vinden betalen teveel gedoe, ze zien hun favoriete betaalmethode niet of vertrouwen het allemaal niet zo. Daar valt nog veel winst te behalen.

Sponsored

Zeeuwse muziekwinkel Bax Music vraagt uitstel van betaling aan, webwinkel gesloten

De grote Zeeuwse muziekwinkel Bax Music heeft uitstel van betaling aangevraagd. Dat bevestigt aandeelhouder en voormalig directeur Jochanan Bax na berichtgeving van PZC.

E-commerce

Picnic grote winnaar van Shopping Awards 2025

Online supermarkt Picnic werd vrijdagavond gekroond tot ‘DHL Beste Webwinkel van het Jaar’ tijdens de Shopping Awards, het jaarlijkse Awardsgala, powered by Thuiswinkel.org.

E-commerce

Aandeel Shopify verhuist naar Nasdaq

Bijna 10 jaar na de beursgang verhuist Spotify van e New York Stock Exchange (NYSE) en Toronto Stock Exchange naar de Nasdaq.

E-commerce

Belgen kochten voor 17,4 miljard euro online

Belgen hebben vorig jaar voor 17,4 miljard euro besteed aan online aankopen. Dat is een toename met 6,7 procent tegenover 2023, meldt de Belgische e-commercefederatie Becom.

E-commerce
Premium

‘Weinig zicht op omvang groep platformwerkers in kwetsbare situaties’

Om bezorgers van eten of pakketten, vertalers en loodgieters beter te beschermen tegen onder meer ongezonde werkomstandigheden, moeten zij beter bereikt worden. Bijvoorbeeld voor onderzoek en informatie over gezond en veilig werken. Op dit moment ontbreekt inzicht in de omvang van deze groep en hun eigen ervaringen.

E-commerce

FixitFaster gestopt met incasso na interventie ACM

De website FixitFaster.nl is gestopt met het aannemen van nieuwe klanten en met het innen van openstaande betalingen. Dit doet het bedrijf na interventie van toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM). Op de website FixitFaster.nl kunnen gebruikers via een betaald account gebruiksaanwijzingen downloaden. De ACM ontving over deze website de afgelopen maanden honderden klachten.

E-commerce
Premium

Picnic neemt nu ook pakketjes van PostNL mee

Online supermarkt Picnic neemt vanaf vandaag ook retourpakketjes van PostNL mee. Klanten kunnen als hun boodschappen aan huis bezorgd worden de pakketjes gratis meegeven aan de bezorger van Picnic. Ze hoeven dan niet meer met de auto of fiets naar een PostNL-punt.

Logistics