More stories

Consument wil logo voor veilig en betrouwbaar gokken

De Nederlandse consument wil een logo waaraan die veilig en betrouwbaar online kansspelaanbod kan herkennen. Dat valt op te maken uit het onderzoek Consumentengedrag online legale en illegale kansspelen dat in opdracht van de Kansspelautoriteit is uitgevoerd.

Entertainment

Vivendi koopt Dailymotion

Mediabedrijf Vivendi koopt 217 miljoen euro tachtig procent van Europa’s grootste YouTube-concurrent Dailymotion.

Entertainment

Eind dit jaar 1,6 miljoen Nederlandse kijkers voor Netflix

Netflix zal eind dit jaar zeker 1,6 miljoen Nederlandse kijkers bereiken, volgens schattingen van Digital TV Research. In totaal komt de videodienst dan uit op 70 miljoen abonnees wereldwijd.

Entertainment

Apple brengt migratieapp voor Beats Music uit

Apple heeft zojuist iOS 8.4 vrijgegeven voor iPhone en iPad, de eerste met de nieuwe speler voor Apple Music. Tegelijkertijd hebben gebruikers van voorloper Beats Music een nieuwe app gekregen, waarmee ze hun abonnement kunnen overzetten.

Entertainment

Gaming onderzoek: de opmars van e-sports

E-sports, het competitief spelen en bekijken van online games, zijn al enige tijd booming business. Wereldwijd worden de inkomsten dit jaar geschat op 612 miljoen dollar. Met dank aan Azië, en vooral Zuid-Korea en China, waar het jaarlijks goed is voor zo’n 374 miljoen dollar aan inkomsten.

Entertainment

Apple Music: Slag om muziekmarkt kan beginnen

Het is D-Day voor de belangrijkste aanbieders van streaming audio als later vandaag Apple Music officieel van start gaat. Het Amerikaanse Pandora kreeg maandag de eerste klappen: de koers van het beursgenoteerde muziekbedrijf noteerde 2 procent lager.

Entertainment

iOS 8.4 (met Apple Music) dinsdag beschikbaar

Apple stelt iOS 8.4, de mobiele systeemsoftware voor iPhone en iPad met de mediaspeler voor Apple Music, dinsdag rond 17.00 Nederlandse tijd beschikbaar. Dat heeft Ian Rogers, voorheen CEO van Beats Music en nu werkzaam bij Apple, op zijn blog bekend gemaakt.

Entertainment

New business: de grote belofte van internetradio

Iedereen zijn eigen radiostation, riep oud-Veronica deejay Joost den Draaijer dertig jaar geleden. Dat lijkt nu steeds meer de realiteit te worden. Dankzij internet. Van Lex Harding tot Ferry Maat, ze zijn allemaal hun eigen radiostation begonnen. Het juiste verdienmodel moet alleen nog gevonden worden.

Entertainment

Eerste indruk: KPN Play

Vermoedelijk vanaf september zal KPN Play beschikbaar zijn, de nieuwe tv-dienst die je onafhankelijk van een internetaanbieder kunt gebruiken. Met weinig meer dan smartphone, tablet en Chromecast.

Entertainment

Friese Triangle rondt na jaren Grutte Pier-game af

Het Leeuwarder Triangle, een van de grotere gamestudio’s van ons land, heeft er heel lang aan gewerkt, maar kan nu eindelijk zijn game Cross of the Dutchman rond ‘Grutte’ Pier Gerlofs Donia aankondigen, de Friese volkslegende die leefde in de zestiende eeuw. Naar die game is door kenners jarenlang reikhalzend uitgekeken.

Entertainment

Apple Music haalt twintigduizend muzieklabels binnen

Apple heeft aan de vooravond van de lancering van zijn nieuwe muziekdienst Apple Music een contract getekend met niet minder dan twintigduizend onafhankelijke muzieklabels. Het contract werd gesloten kort nadat Apple besloot om artiesten ook in de proefperiode van luisteraars te vergoeden.

Entertainment

HBO wordt premium partner KPN Play

HBO wordt partner van Play van KPN. Dat heeft het telecombedrijf vanochtend aangekondigd op een persconferentie in Amsterdam. KPN wilde nog niet zeggen wat de nieuwe tv-dienst gaat kosten.

Entertainment

Google klopt Apple met gratis muziekdienst

Google heeft zojuist een gratis muziekdienst gelanceerd, een week voordat Apple zijn eigen muziekdienst begint.

Entertainment

Ferry Maat nu ook met Soulshow-app

Na een eigen online radiostation komt deejay Ferry Maat nu ook met diverse apps. Maat heeft dit jaar zijn eigen online radiozender Soulshow gelanceerd, waar hij elke donderdagavond een nieuwe Soulshow ten gehore brengt.

Entertainment

RTL MCN tekent nieuwe videotalenten

Het YouTube-netwerk van RTL Nederland heeft twaalf nieuwe talenten gecontracteerd. Het bereik groeit met een kwart tot veertig miljoen views.

Entertainment