Ksa: Steeds vaker vermenging loterij met online kansspel
De Kansspelautoriteit (Ksa) ziet dat aanbieders van loterijen in toenemende mate ook online spelelementen toevoegen aan hun aanbod.
De Kansspelautoriteit (Ksa) ziet dat aanbieders van loterijen in toenemende mate ook online spelelementen toevoegen aan hun aanbod.
De (Amerikaanse) markt voor mobiele games staat onder druk. Het aantal downloads in de eerste helft van 2022 daalde flink, de omzet ging met 9,6 procent omlaag.
Warner Bros. Discovery gaat de streamingdiensten HBO Max en Discovery+ combineren. Vanaf volgend jaar zomer zal de gefuseerde dienst beschikbaar zijn in de vorm van een betaald en een gratis abonnement met reclame.
Het lijkt alsof nep en echt steeds meer door elkaar heen lopen. Maar is dat echt zo, of Is ‘fake’ in de echte wereld eigenlijk niets nieuws?
Gamebedrijf Activision Blizzard heeft in het tweede kwartaal lagere resultaten geboekt, onder meer vanwege tegenvallende inkomsten uit het spel Call of Duty.
KPN verbindt alle Go!Gaming locaties met glasvezel. Go!Gaming connected by KPN, zorgt ervoor dat gamers die thuis nog niet over glasvezel beschikken, op locatie kunnen beschikken over de beste game beleving.
TikTok is van plan om de muziekmarkt te betreden. Dat is af te leiden uit een aanvraag die het bedrijf in de VS heeft ingediend voor de handelsnaam Tik Tok Music.
Het aantal maandelijks actieve gebruikers van Spotify steeg in het tweede kwartaal van 385 miljoen naar 433 miljoen. Het aantal betaalde gebruikers bedraagt nu zo’n 188 miljoen tegen 165 miljoen een jaar eerder. Zij zorgden voor een omzet van 2,5 miljard euro, vijf procent meer dan een jaar geleden.
Netflix verliest nog steeds abonnees, bijna 1 miljoen in het tweede kwartaal, maar het waren er minder dan voorspeld. Bovendien verwacht Netflix weer klantengroei in het derde kwartaal.
De markt voor slimme luidsprekers groeit niet meer. Momenteel zijn 1,8 miljoen huishoudens in het bezit van een slimme speaker. Dat is gelijk aan het bezit in 2021. Er is er weinig perspectief op groei, aangezien slechts 1 procent van de Nederlanders van plan is een slimme speaker te kopen.
Grote streamingdiensten die in Nederland actief zijn, zoals Netflix, Amazon Prime en Videoland, moeten 4,5 procent van hun jaaromzet gaan investeren in Nederlandse series, films en documentaires.
Een avondje films en series kijken op de bank, op kosten van vrienden of familie? We maken ons er (bijna) allemaal weleens schuldig aan: het gebruik van Netflix of andere streamingdiensten, met het account van iemand buiten je gezin. Wereldwijd liften er zo’n 100 miljoen mensen mee op het Netflix-account van een ander.
Microsoft wordt de exclusieve, internationale reclamepartner van Netflix. Hierdoor krijgt Netflix met reclame-inkomsten een nieuw verdienmodel, waardoor abonnementsprijzen omlaag kunnen.
Inmiddels luistert bijna de helft van alle Nederlanders (18 jaar en ouder) wel eens naar een podcast (49 procent); dit komt neer op zo’n 6,9 miljoen Nederlanders. Niet alleen het aantal luisteraars stijgt, maar ook de intensiteit van luisteren is gestegen (vaker én langer), zo blijkt uit de zevende meting van de Markteffect Podcast Monitor.
Ondernemer en investeerder Jasper de Rooij neemt een belang in het bedrijf van Demy de Zeeuw en Juul Manders. Hij wil 433, BALR. en Wannahaves helpen groeien, onder meer met abonnementen.