More stories

Open Saas: groeien in elke bedrijfsfase

Hoe kan je als fashionbedrijf ervoor zorgen dat je in elke groeifase optimaal kunt schalen en jouw specifieke doelgroep een optimale (shopping)ervaring bieden? Door de juiste integraties te bouwen of technologiepartners aan te sluiten.

Strategy
Premium

Kledingwinkels ongewild in kortingstrijd

Volle magazijnen en tanende koopkracht van consumenten zorgen ervoor dat winkeliers zich opmaken voor een intense periode van kortingen geven en marge zoeken.

Fashion
Premium

About You geeft winstwaarschuwing

De Europees werkende online kledingwinkel About You verwacht minder omzet en winst te realiseren dan eerder verwacht. De reden is het tanende economische sentiment en het gebrek aan uitzicht op herstel daarin.

E-commerce
Premium

Emerce Fashion: ‘Online fashionmarkt groeit 50 procent tot 2025’

De Europese online modemarkt groeit komende jaren met de helft tot 175 miljard euro. Dat verwacht althans Cross-Border Commerce Europe, dat Zalando als grootste platform aanwijst.

Fashion
Premium

Emerce Fashion: Guts & Gusto gelooft heilig in fysieke retail

Er zijn aardig wat fysieke modezaken verdwenen, maar Guts & Gusto breidt alleen maar uit. Na Arnhem, Enschede, Groningen, Rotterdam, Utrecht en de Westfield Mall of the Netherlands volgt eind dit jaar een vestiging in Tilburg. Daar wordt een hoog nieuwbouwpand van 300 vierkante meter ingericht.

Fashion
Premium

Inflatie drukt verkopen ASOS

De Britse online kledingwinkel ASOS kneedt de zielen op de financiële markt alvast en waarschuwt voor tegenvallende resultaten.

E-commerce
Premium

Emerce Fashion: ‘Voor Koeka is fysieke retail onmisbaar’

Het kledingmerk voor de baby Koeka is sinds de oprichting in 1998 nog altijd gevestigd in een verbouwde boerderij in het centrum van Bussum. Maar het magazijn is allang geleden naar Hoofddorp verhuisd. “Grote trucks die dit smalle straatje moesten stoppen, dat ging gewoon niet meer,” vertelt e-commerce manager Nick de Haas aan de vergadertafel. Hij spreekt binnenkort op Emerce Fashion.

Fashion
Premium

Farfetch koopt meerderheid van Yoox Net-a-Porter

Het luxe modehuis Farfetch verwerft een belang van 47,5 procent in concurrent Yoox Net-a-Porter.

Fashion
Premium

Omoda voegt ‘unieke’ kinderkledingcollectie toe

Sinds deze week heeft Omoda ook kleding voor kinderen, van baby tot puber, in de onlineshop. Vorig jaar voegde de Nederlandse retailer al dames- en herenkleding toe aan de collectie.

Fashion
Premium

Zalando verwacht betere marktomstandigheden na lastig kwartaal

Zalando verwacht een verbeterde winstgevendheid en een terugkeer naar groei in de tweede helft van het jaar, zo maakte het Berlijnse bedrijf vanochtend bekend.

Fashion
Premium

‘Zalando breidt Amerikaanse lancering voor’

Zalando zou volgend jaar de Amerikaanse markt willen betreden. De voorbereidingen daarvoor zijn volgens de Duitse Business Insider al in gang gezet onder de naam Project Kangaroo.

E-commerce
Premium

Koeka op Emerce Fashion

Koeka is van oorsprong een Nederlands kledingmerk, opgericht in 1998. De eigenaren, Margareth de Haas en Jeannette Kraaijeveld, hadden direct een duidelijke visie op de ontwerpen: de artikelen moesten niet alleen functioneel zijn voor de baby en de ouders, ze moesten ook goed matchen met het interieur. Zo ontstond de eerste Koeka collectie. Nick de Haas vertelt er meer over tijdens Emerce Fashion op 22 september.

Fashion
Premium

Ken Fontijn managing director BALR.

De voormalige Benelux-baas van Zalando en CMDO van MediaMarkt, Ken Fontijn, wordt de nieuwe managing director van BALR.

E-commerce
Premium

Kwartaalomzet About You: 504 miljoen (+19%)

Online kledingwinkel About You realiseerde afgelopen kwartaal een omzet van 504 miljoen euro, een plus van 19,4 procent. Het Duitse bedrijf belooft volgend boekjaar winstgevend te zijn.

Fashion
Premium

Zalando schaalt personal styling-dienst op

Zalando stopt per 1 oktober met zijn aparte stylingdienst Zalon. De service leeft wel voort, want daarna geïntegreerd in het Plus-abonnement. Naar deze klantenbinder gaat vanwege dreigende economische tegenwind extra aandacht uit.

E-commerce