More stories

Shein rekent op 90 miljard dollar waardering bij beursgang

E-commerce site Shein streeft naar een waardering tot 90 miljard dollar bij de Amerikaanse beursgang.

Fashion

Zalando ziet brutohandelsvolume dalen

Zalando behaalde een operationeel bedrijfsresultaat voor rente en belastingen (aangepast EBIT) van 23,2 miljoen euro in het derde kwartaal. Dit is een stijging van 72 procent vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder. De omzet daalde echter net 2,4 procent naar 2,2 miljard euro.

E-commerce

H&M verwerkt zijn eerste AI in designproces

De print-on-demandstudio van H&M Group, Creator Studio, voert generatieve AI in voor zijn designproces.

Artificial Intelligence

Zalando start fulfillmentdiensten voor derden

Zalando is vandaag gestart met ZEOS, een nieuw merk dat fulfilmentdiensten aanbiedt voor mode- en lifestyleretailers. Die hoeven niet eens aangesloten te zijn bij het bedrijf.

Fulfillment

L’Oréal Paris met live shopping-stream op Amazon

Cosmeticamerk L’Oréal Paris houdt deze dagen twee keer een uur videostreams waarbij kijkers tegen hoge kortingen producten kunnen kopen.

E-commerce

Vinted koopt Nederlandse pakketdienst Homerr

Modemarktplaats Vinted neemt de Nederlandse pakketdienst Homerr over. Een grote klant koopt zijn leverancier. De overname geeft vorm aan Vinteds Europese logistieke ambities.

Logistics

Paris Hilton sluit live shopping-deal met Twitter

Paris Hilton, de influencer en ondernemer met 17 miljoen volgers op Twitter, kondigt een deal aan met dat sociale platform. Ze gaat komend jaar vier video’s presenteren van waaruit kijkers direct kunnen shoppen.

Influencer marketing

(Emerce TV) ‘Fashion zeer geholpen met AI’

AI kan het bedrijfsproces aanzienlijk vereenvoudigen, met name in de fashionindustrie. Dat zegt Michael Verdonck van Crunch Analytics in de videocollectie E-Commerce.

Artificial Intelligence

(Emerce TV) OFM: ‘We hoeven het niet te hebben van de passant’

‘We doen het net even anders,’ zegt Menno Dings van OFM in Emerce videocollectie E-Commerce. OFM is de afkorting voor Only for Men. Na de opening van de eerste winkel in 2002 in Reusel is het familiebedrijf uitgegroeid tot het landelijk modemerk, met een bijbehorende online gemeenschap en een twintigtal winkels in Nederland, ieder met een gevarieerd assortiment in mode, lifestyle en meer. ‘We geloven in omnichannel.’

Fashion

‘Retailmarkt moeten kosten structureel verlagen’

De kosten voor omnichannel retailers zijn door het dak gegaan en slechts weinigen hebben de schaal om dat te bekostigen. Het is nu herstructureren of ten onder gaan.

Fashion

Startup Human Material Loop: haarresten als duurzame grondstof voor textiel

Haarresten (van kapsalons) zijn nu nog afval, maar zijn een perfecte duurzame grondstof voor de textielindustrie. Je kunt er nieuwe materialen mee maken.

Fashion

Emerce Fashion: de foto’s

Van duurzaamheid, tot marketing en van AI tot de diepste markttrends van marktonderzoeker GfK. Het kwam gisteren allemaal aan de orde op Emerce Fashion. Weer een dag vól kennisupdates en nieuwe inzichten. Hieronder een sfeerbeeld in fotografie.

Fashion

Secrid lanceert zuid-Europese webshops

Maker van pasjeshouders Secrid rolt komende weken nieuwe webshops uit naar Spanje, Portugal en Frankrijk. Nick Vermeulen: “We zorgen eerst voor goede klantenservice, dan pas gaat de webshop live.”

Customer Engagement

Online consument: merkentrouw weg, want koopjesjagen

De inflatie van afgelopen anderhalf jaar heeft het gedrag van de online consument ingrijpend veranderd. Merkentrouw is op een extreem dieptepunt, komt mogelijk niet meer terug, en de klant zoekt constant naar promoties.

E-commerce

Zalando lanceert Stories

Zalando introduceert vandaag Stories: een nieuwe ervaring om klanten te inspireren, gecreëerd in samenwerking met Highsnobiety. Stories toont gebruikers op maat gemaakte content in een nieuw visueel format, zoals korte video’s met geïntegreerde winkelervaring.

E-commerce