Remco Frank nieuwe Creative Director bij Mangrove
Remco Frank is onlangs overgestapt van Media Monks naar Mangrove om bij het Rotterdamse bureau eindverantwoordelijke Creatie te worden.
Remco Frank is onlangs overgestapt van Media Monks naar Mangrove om bij het Rotterdamse bureau eindverantwoordelijke Creatie te worden.
Internetbureau Incentro opent vandaag een eigen kantoor onder de vlag van Incentro in Nairobi, Kenia.
Voor een webshop is ROI van campagnes berekenen relatief simpel. Maar als je geen producten verkoopt, en je vooral inkomsten krijgt uit subsidies? Hoe bepaal je de impact van je content en campagnes? Wat is dan het rendement van je website, of van jezelf, als contentmarketeer voor je organisatie?
Zijn beacons alweer passé? Beacons blijken commercieel in ieder geval minder bruikbaar dan geregeld is voorspeld. Tot die conclusie komt het Nederlandse loyaliteitsplatform Fanly. Het bedrijf gebruikt de technologie al ruim twee jaar bij honderden retailbedrijven.
De mobiele ontwikkelaar MOBGEN heeft op het Mobile World Congress in Barcelona een internationale prijs gewonnen voor zijn werk aan de Shell Motorist-app.
Betrokkenheid bij een merk leidt tot loyaliteit. Consumenten willen gehoord worden en participeren: van een eenmalig bericht op social media tot een actieve, continue rol via onder andere co-creatie, crowdsourcing en klantenpanels. Maar voor veel bedrijven is het creëren van die betrokkenheid nog een grote uitdaging. Hoe bouw je customer engagement op? Zoals Gary Vaynerchuk stelt: van het hart naar het hoofd naar de portemonnee.
Op de Negenmaandenbeurs heeft babymerk Zwitsal de eerste zelflerende babynamen app geïntroduceerd. De app is ontwikkeld in samenwerking met digital production agency iOnline.
Janneke en Steven kennen elkaar al zo’n tien jaar en waren al actief met meerdere startups. De laatste heet TryLikes en is een systeem dat offline realtime customer feedback meet. Concreet: Je krijgt als klant in bijvoorbeeld een winkel 1 vraag en kunt op een kastje aangeven: Like of Dislike.
Level Up Media, onder meer uitgever van DingIt.tv, heeft Improve Digital uit Amsterdam gecontracteerd om zijn diepe archief met exclusieve premium gamevideo te exploiteren.
Socialmedia- en contentspecialist OBI4wan neemt reputatieanalysebureau Buzzcapture over. Gecombineerd hopen de bedrijven beter de internationale, Europese markt te kunnen bedienen.
Googles slimme speaker en assistent Google Home is sinds kort te koop. Hoewel een Nederlandse variant nog even op zich laat wachten is de verwachting dat apparaten als deze – een bekend alternatief is de Amazon Echo – het online zoeken veranderen. Wat betekent dit voor
Het bedrijf Shine werd bekend als adblocker die op het niveau van de mobiele telecomnetwerken alle mobiele reclames weerde. Datzelfde bedrijf gooit zijn bedrijfsmodel om en neemt een nieuwe naam aan. Rainbow gaat ‘geautoriseerde reclames’ uitserveren op sites en apps die klanten van operator zien.
Hoe weet je als adverteerder of de huidige inzet daadwerkelijk het meest effectief is? Onlangs is er onderzoek gedaan naar welke visuele kenmerken van online uitingen het meeste effect hebben. In dit geval werd het meeste effect omschreven als de hoogste CTR (click through rate). Dit onderzoek is door Mediabrands Marketing Sciences in samenwerking met Google uitgevoerd.
Accepted Rate, Bounce Rate en deliverability. Als marketeer word je dagelijks met deze termen geconfronteerd. Wat is dat nou eigenlijk: deliverability? En wat doet het met je Open Rate en eventuele Click Through Rate?
Google haalt zijn vorig jaar gelanceerde app Spaces alweer van de markt. Vanaf 3 maart kunnen al geen berichten meer worden geplaatst, vanaf 17 april verdwijnt de app volledig.