Publicis: Meer kleine digitale overnames
Nu de fusie met Omnicom van de tafel is, zal Publicis zich komend jaar actief richten op overnames van kleine digitaal gespecialiseerde internetbureaus.
Nu de fusie met Omnicom van de tafel is, zal Publicis zich komend jaar actief richten op overnames van kleine digitaal gespecialiseerde internetbureaus.
Big Data is niet meer weg te denken uit de e-commerce, maar ook de fysieke retail kan eigenlijk al niet meer zonder, volgens deze infographic van Wisepricer.com. Bedrijven kunnen meer inzicht krijgen in de tevredenheid van klanten, hun uitgavenpatroon en omzetverloop. Ook kan op basis van data prijzen worden afgestemd op de vraag. Bedrijven die er mee aan de slag gaan zijn Wal-Mart en Kohl’s. You won’t know till you mine!
We denken dat display banner advertenties hun langste tijd gehad hebben. Ze zijn storend en voegen te weinig waarde toe voor de gebruiker. Ook de advertentie-inkomsten van sitebeheerders dalen sinds twee jaar sterk. Wat zijn de serieuze alternatieven?
Een wake-up call wellicht voor alle bedrijven die automated trading of geprogrammeerde advertentie-inkoop (‘programmatic’) als de heilige graal proberen te verkopen: de meeste marketeers begrijpen er niets van. Dat blijkt uit een nieuwe studie van Forrester.
ABN AMRO ontkent dat het klantgegevens verstrekt of verkoopt aan derden. Daarmee reageert de bank op een artikel van de Correspondent. Dit digitale tijdschrift berichtte dat een klant een aanbieding kreeg nadat hij een kindje had gekregen.
Afgelopen donderdag organiseerden Emerce en Evident de eerste editie van B2B Online in de rustieke omgeving van Inn Style in Maarssen. Thema’s als funnel management, conversie optimalisatie, targeting, storytelling en whitepaper marketing kwamen voorbij. En tussendoor werd een (golf)balletje geslagen. De sfeerbeelden.
Verzekeren 3.0 draait om Big Data, informatie en relaties. Verzekeraars moeten dus van oude naar nieuwe waarden. Dat was de belangrijkste boodschap op het evenement van het Verbond van Verzekeraars afgelopen week. “Mensen moeten weer centraal staan. Maar de systeemwaarden van nu conflicteren met de menswaarden.”
Oracle heeft softwarebedrijf LiveLOOK overgenomen, gespecialiseerd in co-browsing. Daarmee kunnen verkopers of webcarediensten samen met klanten webpagina’s doornemen.
Een recent besluit van het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) lijkt het spamverbod met betrekking tot het sms-verkeer iets te hebben verzacht, maar tegelijk is er veel onduidelijk ontstaan over wat er nu wel of niet is toegestaan. Dat schrijft de Branchevereniging voor dialoogmarketing.
Last click, post view, conversieattributie, zelfs voor de experts blijft het lastige materie. Ernest Aberson van Rocket Fuel vertelt hoe zijn lerende machines manoeuvreren tussen die lastige vragen.
De opkomst van smartphones en tablets is ten koste gegaan van gedrukte programmagidsen. Dat stelt TVGiDS.tv naar aanleiding van onderzoek onder haar gebruikers. Meer dan de helft van de ruim 4500 ondervraagde gebruikers geeft aan dat ze hun papieren tv-gids inmiddels opgezegd heeft.
Een miljard mensen zag de campagne Sweetie die Lemz voor Terre des Hommes maakte. Gisteren regende het vakprijzen in Cannes. Het Amsterdamse reclamebureau komt met vijf Lions naar huis.
Evenredig aan de groeiende social advertising budgetten wordt het vakgebied social advertising steeds volwassener. Belangrijk onderdeel daarvan is goede tooling. Die moet er voor zorgen dat campagnes sneller opgezet kunnen worden, het moet leiden tot betere campagne prestaties en meer gemak bij monitoring. In dit artikel nemen we Facebook advertising tool Nanigans onder de loep.
Apple zou ambities hebben om zijn reclamedivisie fors uit te breiden naar zeker duizend reclame-experts. Dat meldt AdAge. Het bedrijf zou op ‘agressieve wijze’ talenten bij reclamebureaus losweken.
In juni 2012 heeft Google Adwords scripts ingevoerd. Die kunnen wijzigingen aanbrengen aan het account tot op het niveau van sleutelwoorden en informatie over het account wegschrijven naar Google Docs. Hierdoor kunnen SEA’ers een hoop tijd besparen door handelingen te automatiseren of rapportages op te stellen.