More stories

Computable niet meer op papier

De papieren editie van ICT-vakblad Computable houdt na 46 jaar op te bestaan. Dat heeft de nieuwe eigenaar Jaarbeurs Utrecht bekend gemaakt.

Media

(eWeek) Meet the Master: Michael B. Johnson

Tijdens de eWeek, begin november, organiseert iMMovator een exclusieve Meet the Master-sessie met Michael B. Johnson van de legendarische digitale animatiestudio PIXAR. Emerce haalt Johnson naar Emerce eDay.

Entertainment

Krasloten en DTT Multimedia lanceren game

Game-ontwikkelaar DTT Multimedia en De Lotto hebben een spel vergelijkbaar met Flappy Bird ontwikkeld. De gratis game ter promotie van kraslot December Kalender is sinds deze week te verkrijgen in de Apple Store en de Google Play Store.

Contentmarketing

Repertoire John Lennon bij Spotify

Spotify voegt acht studio-albums en drie compilaties van John Lennon toe aan zijn catalogus. Op het Beatles-repertoire moet echter nog steeds worden gewacht.

Entertainment

Telegraaf tevreden over digitale zondagseditie

De digitale zondagseditie van De Telegraaf slaat aan. Dat zegt hoofdredacteur Sjuul Paradijs ruim vijf maanden na de introductie.

Media

‘Virtual reality ontwikkelt zich sneller dan verwacht’

Sinds de overname van Oculus Rift door Facebook is virtual reality een geliefd onderwerp bij zowel het publiek als investeerders. Ook het Amerikaanse Jaunt, opgericht door Nederlander Arthur van Hoff (51), profiteert hiervan. De startup ontving onlangs 27,8 miljoen groeigeld voor verdere ontwikkeling van zijn virtuele-cameratechnologie.

Entertainment

Nieuwe COO voor Sanoma Digital

Kuldip Singh begint volgende week als COO bij Sanoma Digital. Hij wordt verantwoordelijk voor alle pure play digitale media-actviteiten in Nederland en gerelateerde internationale werkzaamheden.

Media

Jamie Oliver verliest flink aan YouTube-kanalen

Tv-kok Jamie Oliver geeft meer geld uit aan zijn YouTube kanaal dan dat hij ermee verdient. Dat vertelde hij aan The Drum op Advertising Week in New York. ‘Hoe fantastisch het ook klinkt, ik maak verlies’.

Media

Geert-Jan van der Snoek tijdelijk aan roer Sky Radio

Geert-Jan van der Snoek, CEO van Telegraaf Media Groep (TMG), neemt tijdelijk de functie van directeur van Sky Radio Group waar. Philip Alberdingk Thijm, de huidige directeur van Sky Radio Group, is overgestapt naar Keesing, ook onderdeel van TMG.

Media

De nieuwe website en apps van De Volkskrant, een toelichting

De Volkskrant heeft vandaag haar nieuwe website en apps gelanceerd. Sodastudio ontwierp die voor ze. Onderstaand licht ik de nieuwe digitale propositie toe. Het design en de producten: de responsive website & apps.

Marketing

NBCUniversal start geprogrammeerde advertentieverkoop

Het Amerikaanse tv-netwerk NBCUniversal gaat zijn digitale advertenties voor online display en mobiel geprogrammeerd verkopen via een eigen platform NBCUx. Het is het eerste grote Amerikaanse tv-station dat de technologie adopteert.

Marketing

Amerikaanse Fox zet mes in John de Mols Utopia

Het Amerikaanse netwerk Fox brengt John de Mols multimediaspektakel Utopia alleen nog op vrijdag op de buis. Het slot op dinsdag komt te vervallen.

Entertainment

Digitale strategie New York Times werkt niet: 100 ontslagen

De New York Times zet honderd mensen op straat aangezien het onvoldoende digitale abonnementen verkoopt via losse apps. Vier maanden na de lancering wordt de opinie-app alweer stopgezet.

Media

NRC laat nieuwe webwinkel bouwen

Internetbureau Redkiwi bouwt de nieuwe webshop van NRC. Dat wordt gerealiseerd met de webshop Magento Enterprise. Dit najaar gaat de webwinkel live.

E-commerce

Mediabestedingen eerste helft 2014: internet wint, print verliest

De netto mediabestedingen in Nederland zijn in de eerste helft van 2014 met 3,7 procent gestegen tot 1,8 miljard euro, boven het Europees gemiddelde. Onder impuls van een voorzichtig herstellende economie lieten alle mediumtypen, behalve print, een zeer sterke groei zien. Internet noteerde met 13,6 procent zelfs dubbelcijferige groei.

Marketing