Nu.nl verzorgt jaaroverzicht SBS
De samenwerking tussen SBS en Sanoma lijkt nu wat meer concreet te worden. SBS6 zendt in samenwerking met NU.nl op oudjaarsavond Het Jaaroverzicht van NU.nl uit.
De samenwerking tussen SBS en Sanoma lijkt nu wat meer concreet te worden. SBS6 zendt in samenwerking met NU.nl op oudjaarsavond Het Jaaroverzicht van NU.nl uit.
RTL Nederland gaat komend jaar meer investeren in eigen tv-series en films. Vaker zullen die eerst in première gaan bij internetdochter Videoland. Later komen ze pas op televisie.
VOD startup WappZapp houdt op te bestaan. De betaalde dienst die afgelopen zomer werd gestart heeft te weinig abonnees opgeleverd. Dat waren er enkele duizenden.
De online digitale tijdschriftenkiosk AKO MagWorld stopt ermee. De boekenwinkel AKO trekt 30 december de stekker uit de app.
Vier grote digitale uitgeverijen hebben de reactiepanelen op hun sites gesloten. Discussies verplaatsen zich steeds meer naar Twitter en Facebook.
De Telegraaf introduceert een avondeditie voor digitale abonnees. Vanaf vanavond is de editie iedere werkdag vanaf negen uur in de avond beschikbaar op internet en in de Telegraaf-app voor de iPad.
De Telegraaf heeft Instagram ontdekt. De mooiste nieuwsfoto’s, het nieuws van de dag op video en een kijkje achter de schermen van De Telegraaf zijn nu ook te vinden op Instagram.
De gemeente Leiden moet een deel van het online archief van ruim 750.000 (regionale) krantenpagina’s op zwart zetten. Dat heeft rechtbank in Den Haag bepaald in een procedure die Stichting Lira en Pictoright tegen het archief van Erfgoed Leiden (voorheen Regionaal Archief Leiden) hadden aangespannen.
Thuiswinkel.org en het NICAM (de organisatie achter Kijkwijzer en PEGI) gaan online consumenten nog beter informeren over de inhoud van films en games. Het NICAM gaat de bij Thuiswinkel.org aangesloten webwinkels alle noodzakelijke informatie rond de classificatie van films en games tonen.
Online krantenkiosk Blendle heeft zijn eerste app voor iPhone uitgebracht, maar die zal slechts 24 uur beschikbaar zijn. De makers willen een kleine groep gebruikers ‘die ons vertellen wat ze ervan vinden.’
De Belgische KPN dochter Base trekt zich terug uit de markt voor digitale televisie. In juni 2015 stopt het bedrijf zijn triple play pakket Snow, waarmee klanten ook internet en telefonie konden krijgen. De circa 35.000 klanten worden kosteloos overgezet naar Scarlet.
Bol.com heeft samen met Kobo een nieuwe leesapp voor tablet en smartphone ontwikkeld. Die moet het lezen van boeken op draagbare apparaten vergemakkelijken.
RTL breidt fors uit op het Media Park in Hilversum. Dat meldt Broadcast Magazine. Het bedrijf huurt ruim tweeduizend meter extra om met name online diensten als Videoland en RTL XL in onder te brengen.
Facebook wordt een steeds belangrijker platform voor (virale) video, maar weet YouTube nog niet in te halen. Dat blijkt onder meer uit metingen van Unruly Media.
Luidsprekerfabrikant Bose wil een eigen muziekdienst beginnen. Dat blijkt uit personeelsadvertenties. Het bedrijf wil naar eigen zeggen zeer binnenkort een ‘volgende generatie muziekplatform’ introduceren.