More stories

Premium

Nieuw keurmerk voor online marketingbureaus

Negen online marketing bureaus lanceren gezamenlijk het OnlineMarketing.nl keurmerk, dat het voor bedrijven en ondernemers eenvoudiger moet maken om een juiste partner te vinden voor hun digitale strategie.

Online marketing
Premium

Google biedt voortaan ook digitale buitenreclame aan

Google heeft aangekondigd ook digitale buitenreclame aan te gaan bieden via het advertentieplatform Google Ads. Op die manier wil het […]

Online advertising
Premium

‘Seizoensinvloeden zijn terug in Nederlands online reclame’

Ook in de online reclamewereld is corona merkbaar verdwenen en dat leidt weer tot nieuwe bewegingen in hoe adverteerders hun geld uitgeven.

Online advertising
Premium

TikTok lanceert shopping ads

TikTok lanceert een nieuw reclameprogramma dat zich op webwinkels richt.

Online advertising
Premium

‘Bespaar stroom op digitale buitenreclame’

Het is niet verantwoord om digitale buitenreclame 24×7 voluit te laten draaien in een tijd van energieschaarste. Een gemeenteraadslid in Düsseldorf roept branche en politiek op over het onderwerp na te denken.

Online advertising
Premium

ChannelEngine investeert 15 miljoen in Toronto

De Nederlandse techleverancier voor e-commerce ChannelEngine investeert vijftien miljoen dollar in de bouw van zijn noord-Amerikaanse hub. Daar komt honderd man te werken.

Online advertising
Premium

Aldi publiceert digitale folder via QR code

Aldi gaat in Belgie zijn digitale folder toegankelijker maken, mt behulp van een QR-code op melkverpakkingen.

Online advertising
Premium

Insta-baas en CMO Facebook verhuizen naar Europa

Drie zwaargewichten van socialmediaconcern Meta verhuizen naar Londen. Het zou gaan om privé redenen, maar het komt CEO Mark Zuckerberg niet onhandig uit. De gemiddelde omzet per gebruiker in Europa ligt nog niet zo hoog als die in de VS.

Online advertising
Premium

‘Apple wil advertentie-inkomsten verdubbelen’

Apple zou zijn advertentieactiviteiten flink willen uitbreiden. De jaarlijkse inkomsten moeten naar ‘dubbele cijfers’. Op dit moment verdient Apple ongeveer 4 miljard dollar per jaar aan advertenties.

Online advertising
Premium

Energiebedrijven laten vergelijkers links liggen

De meeste energiebedrijven laten de online vergelijkingssites links liggen. Ze hebben de consument niets te bieden.

Marketing
Premium

Workshop: effectiever adverteren op TikTok

TikTok is als kanaal een vaste waarde geworden en voegt steeds meer manieren toe om te adverteren. Hoe je die benut? Deze workshop helpt je op weg.

Social
Premium

Sky Media verrast door succes QR in tv-reclame

QR-codes in tv-commercials hebben een hogere doorklikratio dan de gewone interactieve commercials die de tv-zender biedt.

Marketing
Premium

Privacygroep noyb dient 226 klachten cookiewalls in

De Oostenrijkse privacygroep noyb dient 226 klachten over cookiewalls in 18 toezichthouders in Europa.

Privacy
Premium

Microsoft toont meer advertenties in ‘gratis’ Outlook

Microsoft gaat meer advertenties tonen in Outlook voor gebruikers die geen Microsoft365-abonnement hebben. Vooralsnog gebeurt dat in de iOS en Android apps.

Online advertising
Premium

Criteo: 60 miljoen euro boete voor privacyschending

De Franse toezichthouder op privacy CNIL legt Criteo een geldboete op van zestig miljoen euro. Het adtechbedrijf zou zonder toestemming gedrag en kenmerken van internetgebruikers hebben gegraasd voor reclamedoeleinden.

Online advertising