More stories

China ontdekt mobiel adverteren

Een markt van 527 miljoen Chinese consumenten met een smartphone lijkt een droom voor adverteerders. En die weten inmiddels de diverse mobiele diensten te vinden. Zo ook Coca-Cola, dat de berichtendienst WeChat gebruikte voor zijn Lyric Coke-campagnes. Goed voor 3 miljard impressies.

Marketing
Premium

Snakeware groeit tien procent tot twee miljoen

Internetbureau Snakeware heeft de omzet dit jaar zien stijgen met tien procent tot 1,7 miljoen. Het bedrijf houdt ook voor 2015 rekening met dubbelcijferige groei.

Online marketing

Volvo gaat vol in online autoverkoop

Volvo zet een nieuwe mondiale marketingstrategie in, waarbij het online verkopen van auto’s een prominente positie krijgt.

Marketing

Adyen, Bendle, 3Hubs genoemd voor Dutch Marketing Awards

De kanshebbers voor de Dutch Marketing Awards 2015, die op 19 maart worden uitgereikt, zijn bekend. Onder leiding van voorzitter Rupert Parker Brady heeft de jury een shortlist samengesteld. Op 13 februari 2015 benoemt de jury vervolgens de finalisten.

Marketing

‘Toestemming volstaat niet bij bescherming online privacy’

Om de privacy van internetgebruikers beter te waarborgen zou de wetgever minder nadruk moeten leggen op het idee van geïnformeerde toestemming. Toestemmingsverzoeken, bijvoorbeeld voor het toestaan van cookies, worden nauwelijks gelezen. Dat vindt jurist Frederik Zuiderveen Borgesius. Hij promoveert op 17 december aan de Universiteit van Amsterdam.

Analytics

Daisycon breidt Belgische activiteiten uit

Daisycon, gespecialiseerd in performance based online marketing, gaat een strategische samenwerking aan met het Belgische online marketingbureau FairEtail. Met deze samenwerking anticipeert Daisycon op de verdere groei van de Belgische markt.

Marketing

Office Depot test ‘audioversie iBeacons’

Shazam, de app die liedjes herkent van de radio, lanceert samen met het Texaanse Mood Media het marketingconcept Shazam-in-Store. Noem het een audioversie van iBeacons: winkelbezoekers krijgen aan de hand van audiowatermerken gerichte advertenties te zien.

E-commerce

Megaspamboete Daisycon blijft gehandhaafd, bedrijf vreest ‘zware gevolgen’ (update)

Affiliatenetwerk Daisycon moet de eerder opgelegde boete van 810.000 euro voor het overtreden van het spamverbod alsnog betalen, tenzij de rechter anders beslist. Toezichthouder ACM heeft het bezwaar van het bedrijf ongegrond verklaard. Daisycon heeft aangegeven dat het besluit niet zonder ‘zware gevolgen’ blijft.

Legal

Vodafone wil online videotheek van Tesco kopen

Vodafone wil de verliesgevende videotheek Blinkbox van supermarktketen Tesco overnemen. Daarover worden nu exclusieve onderhandelingen gevoerd.

Contentmarketing

Oxxio komt met energieleverancier-onafhankelijke app

Energieleverancier Oxxio gaat haar software beschikbaar stellen voor iedereen. Dus ook Nederlanders die niet aangesloten zijn bij de energieleverancier krijgen inzicht en controle wat betreft energieverbruik- en kosten. Dat is het resultaat van de eerder aangekondigde integratie van de Oxxio App met de onlangs geïntroduceerde software van Apple: HomeKit.

Internet of Things

Nederlands Fitmo integreert met armband Jawbone

De app van startup Fitmo uit Amsterdam staat sinds kort in de app store van Jawbone, een bekende maker van […]

Health

Google lanceert reuzenbillboard in New York

Google lanceert vandaag het grootste interactieve billboard ter wereld op Broadway in New York City. Een scherm dat bijna een compleet blok omvat, tussen ter hoogste van de 45 en 46ste straat, niet ver van het locale kantoor van Google.

Marketing

Brush Busters: Digitaal tandjes veroveren

Met de Brush Busters-app maakt Philips van tandenpoetsen een spelletje: door zelf goed te poetsen kunnen kinderen de tanden van de interactieve fantasiefiguren Bjørn en Vicky redden.

Marketing

Vijftien online marketing trends voor 2015

2015 wordt een jaar waarin een aantal bestaande trends echt gaan doorbreken en oude getrouwen een come back maken. Online marketing wordt volwassen. Alle trends op een rijtje.

Marketing

‘Alibaba gaat het hele internet veranderen’

Het Chinese Alibaba is niet zomaar een gamechanger: “Alibaba gaat het hele internet veranderen,” aldus professor Cor Molenaar op het symposium Digitale Marketing van Adobe dat onlangs plaatsvond. En waar personalisatie als nieuwe heilige graal voor marketeers werd gepredikt.