More stories

Arla neemt media en creatie in huis

Zuivelproducent Arla neemt de touwtjes zelf in handen waar het gaat om reclameproductie en -distributie.

Online marketing

Bureau Skyne opent Nederlands kantoor

Het internationaal werkende strategie- en designbureau Skyne uit Dubai opent een filiaal in Nederland. Dat komt onder leiding van Rinske Willemsen.

Marketing

Bijna 37.000 handtekeningen voor XS4ALL-steunactie

De oproep aan KPN om de internetprovider XS4ALL te behouden als merk en bedrijf is in een week tijd bijna 37.000 keer ondertekend.

Marketing

Snoop Dogg wordt gezicht Europese campagne Klarna

De Amerikaanse rapper Snoop Dogg wordt het gezicht van de Europese campagne van betaalprovider Klarna. Hij wordt ook aandeelhouder bij de e-commerceleverancier.

Payment

Joost de Valk hoofd MarComm bij WordPress

Joost de Valk, bekend van zijn SEO-gerichte softwarewerk met Yoast, wordt de Marketing & Communications Lead bij CMS-bouwer Wordpress.

CMS

PayPal stelt CMO aan

PayPal stelt Allison Johnson aan als chief marketing director van de de internationale organisatie. Ze moet de merken, waaronder PayPal en iZettle, wereldwijd duidelijker op de kaart gaan zetten.

Payment

Google begint uitrol SMS-opvolger RCS

Google is begonnen met het updaten van zijn Android Messages (Berichten), wat de mondiale invoering betekent van Rich Communication Services (RCS). Dat staat te boek als ‘de opvolger van sms’. Nederlandse operators staan niet te trappelen.

Dialogue Marketing
Premium

AH.nl verlaagt minimum bestelwaarde orders met 30 procent

Klanten van Albert Heijn hoeven iets minder grote orders te plaatsen bij de supermarkt om hun boodschappen thuis te kunnen ontvangen. Het minimum bedrag gaat van zeventig naar vijftig euro.

E-commerce
Premium

Dept voegt Duitse merken samen

De Duitse labels van onlinebureaunetwerk Dept worden samengevoegd en krijgen de merknaam van hun moederbedrijf. Er wordt een uitzondering gemaakt voor factor-a dat onder eigen merk diensten rondom Amazon-advertising Europees uitbouwt.

Digital Agencies

Picnic test handel in maaltijdboxen

Websuper Picnic onderzoekt of en hoe het actief kan worden met de handel in maaltijdboxen. Daarmee zou het een concurrent worden voor partijen als HelloFresh, Marley Spoon en Albert Heijn.

Food

Ex-directeur Xs4all tekent tegen opheffen provider

Een ex-directeur van Xs4all, tevens oud-topmanager bij KPN, tekent de petitie tegen het opheffen van de provider. Doke Pelleboer: “Als KPN zich als premium merk wil positioneren ruimen ze juist de budgetmerken op, niet het topmerk.”

Online marketing

Google vervangt Drive voor One

Google is in Nederland begonnen met de uitrol van Google One als vervanging voor opslagdienst Drive.

Marketing

Tiffani Bova, Salesforce: Groei in B2B sales en marketing is een mentaal spel

Tiffani Bova is growth and innovation evangelist bij Salesforce. Met haar innovatieve benadering richt zij zich op het mentale spel van groeiend ondernemen, en ze onderzocht tien groeipaden voor business leaders die streven naar succes. Dit moet je weten over de verschillende paden naar succes en de rol van marketing- en salesprofessionals in B2B.

Online marketing

KPN luidt einde in voor Telfort, Xs4all en Yes Telecom (update)

KPN gaat een ander merkenbeleid voeren wat op termijn het einde betekent voor de merken Telfort, Xs4al en Yes Telecom. In de komende twee jaar zullen eerst de ‘sterken eigenschappen’ van deze merken worden toegevoegd aan die van KPN.

Marketing
Premium

Meer ruimte voor fabrikanten op Google Shopping

Fabrikanten krijgen binnenkort meer ruimte in Google Shopping om belangstellende kopers informatie over hun producten te geven.

E-commerce