More stories

Google begint uitrol SMS-opvolger RCS

Google is begonnen met het updaten van zijn Android Messages (Berichten), wat de mondiale invoering betekent van Rich Communication Services (RCS). Dat staat te boek als ‘de opvolger van sms’. Nederlandse operators staan niet te trappelen.

Dialogue Marketing
Premium

AH.nl verlaagt minimum bestelwaarde orders met 30 procent

Klanten van Albert Heijn hoeven iets minder grote orders te plaatsen bij de supermarkt om hun boodschappen thuis te kunnen ontvangen. Het minimum bedrag gaat van zeventig naar vijftig euro.

E-commerce
Premium

Dept voegt Duitse merken samen

De Duitse labels van onlinebureaunetwerk Dept worden samengevoegd en krijgen de merknaam van hun moederbedrijf. Er wordt een uitzondering gemaakt voor factor-a dat onder eigen merk diensten rondom Amazon-advertising Europees uitbouwt.

Digital Agencies

Picnic test handel in maaltijdboxen

Websuper Picnic onderzoekt of en hoe het actief kan worden met de handel in maaltijdboxen. Daarmee zou het een concurrent worden voor partijen als HelloFresh, Marley Spoon en Albert Heijn.

Food

Ex-directeur Xs4all tekent tegen opheffen provider

Een ex-directeur van Xs4all, tevens oud-topmanager bij KPN, tekent de petitie tegen het opheffen van de provider. Doke Pelleboer: “Als KPN zich als premium merk wil positioneren ruimen ze juist de budgetmerken op, niet het topmerk.”

Online marketing

Google vervangt Drive voor One

Google is in Nederland begonnen met de uitrol van Google One als vervanging voor opslagdienst Drive.

Marketing

Tiffani Bova, Salesforce: Groei in B2B sales en marketing is een mentaal spel

Tiffani Bova is growth and innovation evangelist bij Salesforce. Met haar innovatieve benadering richt zij zich op het mentale spel van groeiend ondernemen, en ze onderzocht tien groeipaden voor business leaders die streven naar succes. Dit moet je weten over de verschillende paden naar succes en de rol van marketing- en salesprofessionals in B2B.

Online marketing

KPN luidt einde in voor Telfort, Xs4all en Yes Telecom (update)

KPN gaat een ander merkenbeleid voeren wat op termijn het einde betekent voor de merken Telfort, Xs4al en Yes Telecom. In de komende twee jaar zullen eerst de ‘sterken eigenschappen’ van deze merken worden toegevoegd aan die van KPN.

Marketing
Premium

Meer ruimte voor fabrikanten op Google Shopping

Fabrikanten krijgen binnenkort meer ruimte in Google Shopping om belangstellende kopers informatie over hun producten te geven.

E-commerce

Patrick Stal (Uber): ‘Wij gebruiken digitale technologie, maar organiseren ook de fysieke wereld’

Uber, een merk waar veel over wordt gepraat, maar dat zelf weinig meepraat. Hoofd marketing Uber geeft ons een kijkje in de wereld van het internationale merk. Wat zijn de ontwikkelingen en ambities van de organisatie? En hoe kijkt Patrick Stal met een marketingbril naar het merk?

Online marketing

Wagamama investeert in meer internethandel

De restaurantketen in Aziatische stijl Wagamama wil zijn online investeringen opschroeven. Het wil tegemoet komen aan de trend waarbij consumenten vaker eten laten thuisbezorgen.

Food

Excelleren in 2019? Koppel je creative aan je performance marketeer

Werken jouw creative en performance marketeers écht aan hetzelfde doel? Of maken ze van hun eigen expertise een doel op zich en duiken ze nauwelijks samen campagnes en resultaten in? Lieke Laan, digital marketing strateeg bij NOISE, houd een pleidooi voor meer samenwerking tussen creative en performance marketeers.

Online marketing

Facebook Nederland eindigt 2018 in mineur

Facebook is in Nederland over zijn hoogtepunt heen. Het bereik van de profielensite neemt van maand op maand af en Instagram kan het stokje niet overnemen.

Facebook

Emerce en spotONvision organiseren 10e B2B Marketing Forum

SpotONvision organiseert op 19 maart 2019 in Maarssen samen met Emerce de tiende editie van het B2B Marketing Forum. Het thema in dit jubileumjaar is ‘game changers in b2b’.

B2B Digital

Candid Group koopt Digital Agency Group

Candid Group koopt Digital Agency Group en wordt daarmee een van de grootste onafhankelijk media- en marketingbureaugroepen in Nederland. De eigenaren van DAG worden partners en stappen in bij het nieuwe moederbedrijf.

Venture