More stories

Vermeldingen van je product of bedrijf ontdekken met Google search operators

Google gebruikt de beste technieken en algoritmen ter wereld om alle content in de gaten te houden en jou de best mogelijke antwoorden op je vragen te bieden. Maar je kan de zoekgigant ook gebruiken om vermeldingen van je product of bedrijf te spotten; vooral als je vat krijgt op de fijne kneepjes van Google’s zoektools en search operators. In dit artikel brengen we je die bij, zodat geavanceerd zoeken in Google kinderspel wordt.

Search

MightyHive mogelijk nieuw zusterbedrijf van MediaMonks

S4 Capital, de eigenaar van MediaMonks uit Hilversum, is in gesprek over de overname van programmaticspecialist MightHive uit de Verenigde Staten.

Venture

SEM-bureau 6Circles begint met Amazon-marketing

Widya Bereket start per 1 november als Amazon-specialist bij 6Circles. Met haar breidt het SEM-bureau, onderdeel van de Digital Agency […]

Marketplaces

Dept achter de feestdagencampagne van bol.com

Dept tekent voor de nieuwe feestdagencampagne van bol.com die afgelopen vrijdag van start is gegaan. Met de campagne ‘Winkel van ons allemaal’ laat de retailer zien dat ‘wij de Nederlanders en Vlamingen echt begrijpen, dat wij snappen welke rol onze producten in hun leven vervullen.’

Online advertising

Audiostudio Earforce koopt Podcast Factory

Audiobrandingstudio Earforce uit Amsterdam koopt Podcast Factory, een expert op het gebied van het bedenken en maken van podcasts.

Venture

Yoores koopt videomarketingbureau Vicancy

Specialist in recruitmentmarketing Yoores heeft de videospecialise Vicancy overgenomen. De partijen werkten al vaker samen en de koper besluit om de creatieven en videomakers in te kapselen.

Recruitment

Nominaties Dutch Search Awards bekendgemaakt

Zojuist heeft de jury de shortlist bekendgemaakt van de derde editie van de Dutch Search Awards. In totaal zijn 79 cases genomineerd verdeeld over 16 categorieën.

Marketing

Google Maps krijgt ‘volg’-functie

Fans of klanten van locaties op Google Maps kunnen hun favoriete stulpjes gaan volgen zodat automatisch in de app een seintje krijgen als de locatie een nieuwtje heeft.

Marketing

Deloitte: ‘Webshops, pak de zwevende shopper’

Grote Amerikaanse online retailers passen slimme trucs toe. Deloitte deelt ze en raadt anderen aan de tactieken over te nemen. Bijvoorbeeld het besef dat een zekere groep kopers nu al zijn sint- en kerstboodschappen doet.

E-commerce

Merkle via overname steviger op Duitstalige markt

Merkle, het label van Dentsu Aegis waar ook Oxyma onder valt, koopt Namics om zijn positie in Duitsland en Zwitserland te verstevigen.

Venture

Office Centre kiest M2Media als partner voor alle media-activiteiten

M2Media wordt de mediapartner van Nederlandse KantoorExpert, het bedrijf dat de 39 Nederlandse vestigingen van Staples heeft overgenomen. De oude naam Office Centre wordt weer in de markt gezet.

Online marketing

Dit zijn de eerste ervaringen met Google CSS partners

De ervaringen met adverteren via Google CSS partners zijn over het algemeen positief, maar de ontwikkelingen zijn gerust merkwaardig te noemen. Hoe staat het CSS programma ervoor? Wouter Veenboer maakte een rondgang langs webshops, bureaus, CSS partners en Google. 

Online advertising

Webwinkels zetten eindsprint 2018 in

Over een paar weken begint bij webwinkels in heel Europa het eindejaarsseizoen. Forrester Research verwacht dat shops in november in december voor 62 miljard dollar omzetten, een plus van twaalf procent.

E-commerce

ASOS test Google Assistent

Webwinkel ASOS onderzoekt of en hoe het Google Assistent kan inzetten in de communicatie met zijn klanten.

Voice

Mathijs Visser verlaat Happy Horizon

Mathijs Visser van Happy Leads verlaat de Happy-bedrijvengroep als CCO

Digital Agencies