Arla neemt media en creatie in huis
Zuivelproducent Arla neemt de touwtjes zelf in handen waar het gaat om reclameproductie en -distributie.
Zuivelproducent Arla neemt de touwtjes zelf in handen waar het gaat om reclameproductie en -distributie.
Het internationaal werkende strategie- en designbureau Skyne uit Dubai opent een filiaal in Nederland. Dat komt onder leiding van Rinske Willemsen.
De oproep aan KPN om de internetprovider XS4ALL te behouden als merk en bedrijf is in een week tijd bijna 37.000 keer ondertekend.
De Amerikaanse rapper Snoop Dogg wordt het gezicht van de Europese campagne van betaalprovider Klarna. Hij wordt ook aandeelhouder bij de e-commerceleverancier.
Joost de Valk, bekend van zijn SEO-gerichte softwarewerk met Yoast, wordt de Marketing & Communications Lead bij CMS-bouwer Wordpress.
PayPal stelt Allison Johnson aan als chief marketing director van de de internationale organisatie. Ze moet de merken, waaronder PayPal en iZettle, wereldwijd duidelijker op de kaart gaan zetten.
Google is begonnen met het updaten van zijn Android Messages (Berichten), wat de mondiale invoering betekent van Rich Communication Services (RCS). Dat staat te boek als ‘de opvolger van sms’. Nederlandse operators staan niet te trappelen.
Klanten van Albert Heijn hoeven iets minder grote orders te plaatsen bij de supermarkt om hun boodschappen thuis te kunnen ontvangen. Het minimum bedrag gaat van zeventig naar vijftig euro.
De Duitse labels van onlinebureaunetwerk Dept worden samengevoegd en krijgen de merknaam van hun moederbedrijf. Er wordt een uitzondering gemaakt voor factor-a dat onder eigen merk diensten rondom Amazon-advertising Europees uitbouwt.
Websuper Picnic onderzoekt of en hoe het actief kan worden met de handel in maaltijdboxen. Daarmee zou het een concurrent worden voor partijen als HelloFresh, Marley Spoon en Albert Heijn.
Een ex-directeur van Xs4all, tevens oud-topmanager bij KPN, tekent de petitie tegen het opheffen van de provider. Doke Pelleboer: “Als KPN zich als premium merk wil positioneren ruimen ze juist de budgetmerken op, niet het topmerk.”
Google is in Nederland begonnen met de uitrol van Google One als vervanging voor opslagdienst Drive.
Tiffani Bova is growth and innovation evangelist bij Salesforce. Met haar innovatieve benadering richt zij zich op het mentale spel van groeiend ondernemen, en ze onderzocht tien groeipaden voor business leaders die streven naar succes. Dit moet je weten over de verschillende paden naar succes en de rol van marketing- en salesprofessionals in B2B.
KPN gaat een ander merkenbeleid voeren wat op termijn het einde betekent voor de merken Telfort, Xs4al en Yes Telecom. In de komende twee jaar zullen eerst de ‘sterken eigenschappen’ van deze merken worden toegevoegd aan die van KPN.
Fabrikanten krijgen binnenkort meer ruimte in Google Shopping om belangstellende kopers informatie over hun producten te geven.