Helft Nederlanders ongemakkelijk met data delen
De helft van de Nederlandse internetgebruikers voelt zich ongemakkelijk met het delen van persoonlijke gegevens in ruil voor gratis diensten.
De helft van de Nederlandse internetgebruikers voelt zich ongemakkelijk met het delen van persoonlijke gegevens in ruil voor gratis diensten.
Bol.com had in de maand november een groter bereik dan Google Maps, WhatsApp en Instagram. Koopjesjagers dreven het bereik met tien procent op tot 65 procent. Amazon is inmiddels duidelijk een blijvertje op de Nederlandse markt.
Allard Ruyl wordt de nieuwe CEO van Media Solutions, het verkoophuis van Talpa Network. Hij was de oprichter en CEO […]
Albert Heijn bouwt een digitaal schermennetwerk waar de supermarkt zelf maar ook derde partijen hun boodschappen aan shoppers kunnen tonen.
House of Einstein heeft een overeenkomst gesloten met WE Fashion. Het levert zijn software aan de keten. Die gaat via zijn shop gepersonaliseerde dozen met kleding voor mannen bieden.
Nieuwssite Geenstijl heeft in de afgelopen tien maanden vijfduizend abonnees aan zich weten te binden. Vandaag begint het een actieve wervingscampagne om meer betalende lezers aan zich te binden.
Koopjedeal.nl was met 1,8 miljoen euro de adverteerder die het grootste non-digital budget inzette om kopers te trekken voor Black Friday. De webshops van Telfort en Ziggo waren de nummers twee en drie dit jaar.
Helloprint wil in de loop van 2019 een SaaS-product op de markt brengen waarmee derde partijen de printdiensten van de Rotterdammers onder eigen vlak kunnen aanbieden.
De digitale butler van Google, Assistent en Home, kan in Nederland e-commercetransacties gaan faciliteren. Daartoe heeft breidt Google de butlerdienst uit met – wat heet – Transactions.
Meubeltrack Media is een nieuw mediabureau dat voortvloeit uit marktplaats Meubeltrack.nl. Het nieuwe bedrijf wil de meubelbranche online helpen en het onderscheid maken in creatie met focus op performance.
Per 1 januari volgt Charissa Smits Rinske Willemsen op als directeur. Smits is al sinds 2010 werkzaam voor Clipit. Ze bekleedde afgelopen jaar al de rol van operationeel directeur.
Maandag 19 november duurde het eigenlijk nog vier dagen tot Black Friday, maar E-commerce Nederland trok op die dag alle registers vol open. Uit gegevens van Tweakers blijkt ook dat Amazon vanaf nu volwaardig meedoet met de grote lokale shops.
Vannacht was het vanwege Black Friday bijna twee keer drukker dan vorig jaar bij het koopjesfestijn. Bezoekcijfers van Kieskeurig.nl laten zien dat het siteverkeer vanochtend ook al weer veertig procent hoger ligt dan vorig jaar en 7,5 keer meer dan normaal.
Online elektronicawinkels manipuleren niet op grote schaal hun prijzen om bij Black Friday beter uit de bus te komen. Dat blijkt uit onderzoek van de historische prijsinformatie van Hardware.info.
De jaarlijkse performance advertising update, onder de noemer Emerce Performance, vond dinsdag plaats in Pakhuis de Zwijger. Met sprekers van IAB Nederland, Facebook, Bond van Adverteerders, dept, bol.com en wehkamp. Peter Boer maakte ook dit jaar de foto’s.