More stories

Patrick Stal (Uber): ‘Wij gebruiken digitale technologie, maar organiseren ook de fysieke wereld’

Uber, een merk waar veel over wordt gepraat, maar dat zelf weinig meepraat. Hoofd marketing Uber geeft ons een kijkje in de wereld van het internationale merk. Wat zijn de ontwikkelingen en ambities van de organisatie? En hoe kijkt Patrick Stal met een marketingbril naar het merk?

Online marketing

Wagamama investeert in meer internethandel

De restaurantketen in Aziatische stijl Wagamama wil zijn online investeringen opschroeven. Het wil tegemoet komen aan de trend waarbij consumenten vaker eten laten thuisbezorgen.

Food

Excelleren in 2019? Koppel je creative aan je performance marketeer

Werken jouw creative en performance marketeers écht aan hetzelfde doel? Of maken ze van hun eigen expertise een doel op zich en duiken ze nauwelijks samen campagnes en resultaten in? Lieke Laan, digital marketing strateeg bij NOISE, houd een pleidooi voor meer samenwerking tussen creative en performance marketeers.

Online marketing

Facebook Nederland eindigt 2018 in mineur

Facebook is in Nederland over zijn hoogtepunt heen. Het bereik van de profielensite neemt van maand op maand af en Instagram kan het stokje niet overnemen.

Facebook

Emerce en spotONvision organiseren 10e B2B Marketing Forum

SpotONvision organiseert op 19 maart 2019 in Maarssen samen met Emerce de tiende editie van het B2B Marketing Forum. Het thema in dit jubileumjaar is ‘game changers in b2b’.

B2B Digital

Candid Group koopt Digital Agency Group

Candid Group koopt Digital Agency Group en wordt daarmee een van de grootste onafhankelijk media- en marketingbureaugroepen in Nederland. De eigenaren van DAG worden partners en stappen in bij het nieuwe moederbedrijf.

Venture

Blippar vraagt uitstel van betaling aan

Het Engelse Blippar, dat augmented reality-technologie levert aan media en merken, heeft uitstel van betaling aangevraagd. Eén aandeelhouder weigerde zijn fiat te geven aan een kleine extra investering.

Venture

Helft Nederlanders ongemakkelijk met data delen

De helft van de Nederlandse internetgebruikers voelt zich ongemakkelijk met het delen van persoonlijke gegevens in ruil voor gratis diensten.

Privacy
Premium

Bereik bol.com +10% in november, Amazon een blijvertje

Bol.com had in de maand november een groter bereik dan Google Maps, WhatsApp en Instagram. Koopjesjagers dreven het bereik met tien procent op tot 65 procent. Amazon is inmiddels duidelijk een blijvertje op de Nederlandse markt.

E-commerce

Allard Ruyl verlaat BrandDeli voor Talpa Network

Allard Ruyl wordt de nieuwe CEO van Media Solutions, het verkoophuis van Talpa Network. Hij was de oprichter en CEO […]

Online marketing

Albert Heijn bouwt landelijk digitaal schermennetwerk

Albert Heijn bouwt een digitaal schermennetwerk waar de supermarkt zelf maar ook derde partijen hun boodschappen aan shoppers kunnen tonen.

Retail

WE Fashion met kledingadviezen van House of Einstein

House of Einstein heeft een overeenkomst gesloten met WE Fashion. Het levert zijn software aan de keten. Die gaat via zijn shop gepersonaliseerde dozen met kleding voor mannen bieden.

Fashion

Geenstijl: vijfduizend betalende abonnees

Nieuwssite Geenstijl heeft in de afgelopen tien maanden vijfduizend abonnees aan zich weten te binden. Vandaag begint het een actieve wervingscampagne om meer betalende lezers aan zich te binden.

Media

Koopjedeal.nl grootste non-digital adverteerder Black Friday

Koopjedeal.nl was met 1,8 miljoen euro de adverteerder die het grootste non-digital budget inzette om kopers te trekken voor Black Friday. De webshops van Telfort en Ziggo waren de nummers twee en drie dit jaar.

Online marketing

Helloprint werkt aan SaaS-product

Helloprint wil in de loop van 2019 een SaaS-product op de markt brengen waarmee derde partijen de printdiensten van de Rotterdammers onder eigen vlak kunnen aanbieden.

Online marketing