More stories

Helft Nederlanders ongemakkelijk met data delen

De helft van de Nederlandse internetgebruikers voelt zich ongemakkelijk met het delen van persoonlijke gegevens in ruil voor gratis diensten.

Privacy
Premium

Bereik bol.com +10% in november, Amazon een blijvertje

Bol.com had in de maand november een groter bereik dan Google Maps, WhatsApp en Instagram. Koopjesjagers dreven het bereik met tien procent op tot 65 procent. Amazon is inmiddels duidelijk een blijvertje op de Nederlandse markt.

E-commerce

Allard Ruyl verlaat BrandDeli voor Talpa Network

Allard Ruyl wordt de nieuwe CEO van Media Solutions, het verkoophuis van Talpa Network. Hij was de oprichter en CEO […]

Online marketing

Albert Heijn bouwt landelijk digitaal schermennetwerk

Albert Heijn bouwt een digitaal schermennetwerk waar de supermarkt zelf maar ook derde partijen hun boodschappen aan shoppers kunnen tonen.

Retail

WE Fashion met kledingadviezen van House of Einstein

House of Einstein heeft een overeenkomst gesloten met WE Fashion. Het levert zijn software aan de keten. Die gaat via zijn shop gepersonaliseerde dozen met kleding voor mannen bieden.

Fashion

Geenstijl: vijfduizend betalende abonnees

Nieuwssite Geenstijl heeft in de afgelopen tien maanden vijfduizend abonnees aan zich weten te binden. Vandaag begint het een actieve wervingscampagne om meer betalende lezers aan zich te binden.

Media

Koopjedeal.nl grootste non-digital adverteerder Black Friday

Koopjedeal.nl was met 1,8 miljoen euro de adverteerder die het grootste non-digital budget inzette om kopers te trekken voor Black Friday. De webshops van Telfort en Ziggo waren de nummers twee en drie dit jaar.

Online marketing

Helloprint werkt aan SaaS-product

Helloprint wil in de loop van 2019 een SaaS-product op de markt brengen waarmee derde partijen de printdiensten van de Rotterdammers onder eigen vlak kunnen aanbieden.

Online marketing

Nederlands e-commerce mogelijk in Google Assistent en Home

De digitale butler van Google, Assistent en Home, kan in Nederland e-commercetransacties gaan faciliteren. Daartoe heeft breidt Google de butlerdienst uit met – wat heet – Transactions.

Voice

“De woonwereld loopt online zó achter”

Meubeltrack Media is een nieuw mediabureau dat voortvloeit uit marktplaats Meubeltrack.nl. Het nieuwe bedrijf wil de meubelbranche online helpen en het onderscheid maken in creatie met focus op performance.

Online marketing

Nieuwe directeur voor Clipit

Per 1 januari volgt Charissa Smits Rinske Willemsen op als directeur. Smits is al sinds 2010 werkzaam voor Clipit. Ze bekleedde afgelopen jaar al de rol van operationeel directeur.

Online marketing
Premium

‘Black Friday duurde een week, Amazon Nederland verrast’

Maandag 19 november duurde het eigenlijk nog vier dagen tot Black Friday, maar E-commerce Nederland trok op die dag alle registers vol open. Uit gegevens van Tweakers blijkt ook dat Amazon vanaf nu volwaardig meedoet met de grote lokale shops.



E-commerce
Premium

Kieskeurig.nl: Vliegende start Black Friday 2018

Vannacht was het vanwege Black Friday bijna twee keer drukker dan vorig jaar bij het koopjesfestijn. Bezoekcijfers van Kieskeurig.nl laten zien dat het siteverkeer vanochtend ook al weer veertig procent hoger ligt dan vorig jaar en 7,5 keer meer dan normaal.

E-commerce
Premium

Geen indicaties prijsmanipulatie voor Black Friday

Online elektronicawinkels manipuleren niet op grote schaal hun prijzen om bij Black Friday beter uit de bus te komen. Dat blijkt uit onderzoek van de historische prijsinformatie van Hardware.info.

E-commerce

Emerce Performance: de foto’s

De jaarlijkse performance advertising update, onder de noemer Emerce Performance, vond dinsdag plaats in Pakhuis de Zwijger. Met sprekers van IAB Nederland, Facebook, Bond van Adverteerders, dept, bol.com en wehkamp. Peter Boer maakte ook dit jaar de foto’s.

Online advertising