More stories

Amper groei internationale gamingmarkt

Nieuw onderzoek van het Amsterdamse bureau Newzoo laat zien dat de gamingmarkt in 2023 met 2,6 procent groeide. Gamers spelen vooral titels die al jaren meegaan. Nieuwelingen liggen links.

Entertainment

Google stopt vandaag met podcast-app

Vandaag gaat de stekker uit Google Podcast, de mobiele app die eigenlijk nooit een serieus alternatief werd voor Spotify en Apple. Een zeldzame flop voor de techreus.

Publishing

Viaplay krijgt vanaf vrijdag sportzender bij Talpa/SBS

SBS9 wordt vanaf aanstaande vrijdag omgedoopt tot Viaplay TV. De Zweedse streamingpartij krijgt een positie op het open net. Het verzorgt voor Talpa een sportzender.

Sport

Spotify stapt in e-learning

Spotify stapt in een nieuwe tak van sport: e-learning. Het bedrijf begint de eerste testen in Engeland.

Publishing

RTL: Kleding shoppen vanuit videostreams

Duitse kijkers van de lokale ‘Goede Tijden, Slechte Tijden’ kunnen vanuit de iOS-app kleding shoppen die ze de acteurs zien dragen.

E-commerce

NPO organiseert vierde podcastfestival

NPO presenteert voor het vierde jaar op rij het NPO Luister Podcast Festival op zondag 17 maart in TivoliVredenburg te Utrecht.

Publishing

Langere TikTok-kijktijd voor professionele makers

Professionele mediaproducenten in de VS beginnen TikTok te omarmen en zien bovengemiddeld lange kijktijden.

Media

X voegt blogfunctie toe voor langere verhalen

Twitter/X krijgt een aparte sectie waarmee gebruikers langere verhalen kunnen schrijven als ware de site een blogplatform.

Twitter/X

Live televisie is 46% dagelijkse schermtijd

In week 8 bedroeg de totale tijd die voor het televisiescherm werd doorgebracht gemiddeld 226 minuten per dag. De gemiddelde kijktijd naar live tv was 104 minuten.

Media

DPG Media sluit aan op Media Futures Market

Een van Nederlands grootste uitgevers sluit aan op media-inkoopplatform Media Futures Market: DPG Media. Adverteerders uit binnen- en buitenland kunnen […]

Online advertising

Emerce brengt zakelijke Team-abonnementen uit

Bedrijven kunnen vanaf vandaag zakelijke abonnementen afsluiten op Emerce.nl en Emerce’ events en diensten voor groepen bestaande uit meerdere personen.

Media

Internationale omzet Viaplay verdubbeld

Viaplays omzet in Nederland en Polen is in 2023 verdubbeld tot 268 miljoen euro. Nederland ‘is bijna winstgevend’, zegt CEO Jørgen Madsen Lindemann. Het aantal klanten in deze regio’s kromp met 300.000.

Publishing

Joris van Lierop nieuwe directeur van VINEX

Joris van Lierop wordt de nieuwe directeur van Vinex en neemt daarmee de positie over van Karin Schut.

Publishing

FD en DPG kampen om nummer 2-plek podcastmarkt

De podcasts van FD Mediagroep genereren meer downloads, DPG Media heeft iets meer luisteraars. De twee kampen om de nummer 2-positie achter de NPO.

Media

Advertentie-inkomsten kelderen: reclametrackers terug bij Tweakers

Privacy van de gebruiker verliest het van de reclame-euro’s bij Tweakers. Nederlands grootste techtitel voert de trackingcookies weer in om de gekelderde reclame-inkomsten terug op peil te brengen.

Online advertising