More stories

‘Alibaba wil belang in Sina en Weibo’

Alibaba lijkt zijn horizon te willen verbreden met een investering in de South China Morning Post uit Hong Kong. Daarnaast zou het bedrijf een belang willen nemen in nieuwssite Sina en Weibo, de Chinese tegenhanger van Twitter.

Media

Onderzoek: mobiel tv kijken vooral ’s nachts favoriet

Je favoriete tv-series of –shows kun je tegenwoordig op elk gewenst device bekijken. Zowel overdag als ‘s nachts. Maar het type device blijkt per dagdeel flink in populariteit te verschillen. Zo worden mobiele devices vooral gebruikt voor late-night-viewing.

Publishing

Blendle gaat fotoseries aanbieden

Blendle gaat naast artikelen ook fotoseries aanbieden. Dat meldt de online kiosk in een blogpost. Er is een samenwerking aangekondigd met fotoagentschap Hollandse Hoogte.

Media

Christelijke Blendle in de maak

Blendle krijgt concurrentie uit christelijke hoek. Internetbureau Spring start per januari met Candle, waarin het aanbod van EO Visie, Opwekking magazine en de Nieuwe Koers te vinden is. Gebruikers betalen 2,95 euro per maand.

Media

Bart Brouwers lid van Digital News Initiative (DNI) van Google

Bart Brouwers, hoogleraar in Groningen en media-ondernemer in Eindhoven, treedt toe tot de zogenoemde council van het Digital News Initiative […]

Media

Ook The Economist gaat over op kost-per-uur advertentietarief

The Economist gaat in navolging van The Financial Times online advertenties verkopen volgens een kost-per-uur formule (CPH).

Media

Bart Westerveld country manager bij Albelli

Bart Westerveld is de nieuwe Country Manager Nederland bij fotospecialist Albelli. Hij wordt verantwoordelijk voor het verstevigen van de positie van Albelli Nederland, de omzet, het marketingbudget en samenwerkingen met externe partners.

Media

Waarom Facebook Instant Articles een verrijking voor je tijdlijn zijn

De naam zegt het al: met één klik kun je instant genieten van artikelen. Of het nu kort of snappy dagelijks nieuws is of een uitgebreid achtergrondartikel met veel foto en video. Met de nieuwe ‘Instant Article’ applicatie voor iOS zorgt Facebook voor mooiere, professionelere én een snellere ervaring. De gebruiker landt nu tien keer sneller op het artikel, dan dat hij/zij doorgelinkt moet worden naar een externe landingspagina. En laten we wel wezen: hoe sneller, hoe beter, toch?

Facebook

The Sun heft online betaalmuur weer op

Het experiment van de Britse boulevardkrant The Sun met een online betaalmuur is mislukt. Vanaf 30 november is de site weer gewoon gratis te bezoeken.

Media

Veel opzeggingen tv-abonnement zodra RTL live-apps krijgt

Zestig procent van de Nederlandse huishoudens zegt zijn tv-abonement op zodra de RTL-zenders lineair (live) via een app zijn te bekijken. De NPO-zenders zijn dat al vanuit de mobiele apps.

Publishing

Nederlandse striphelden gaan digitaal

De Nederlandse strip maakt de stap naar de digitale wereld. De avonturen van onder andere Storm, Elsje, January Jones en Douwe Dabbert zijn vanaf nu te lezen op tablets met een iOS- of Androidbesturingssysteem.

Publishing

RTL XL: Chromecast boven smart-tv

Begin volgend jaar verfrist RTL de apps die het aanbiedt voor smart tv’s. Nu pas. Alle aandacht ging naar Chromecast en Apple TV. “Al heeft smart tv nog veel potentie”, zegt RTL XL-baas Daan de Lange.

Publishing

‘Flipboard is aan het verdrinken’

Apptijdschrift Flipboard wordt steeds minder gedownload. Dat constateert Venturebeat. In 2010 stond de app op de eerste plaats van de Apple Store ranglijsten, nu is hij gedaald naar positie 1030 in de Amerikaanse Store. ‘Flipboard is aan het verdrinken’.

Media

Reisuitgever TravMedia failliet (update)

Uitgeverij TravMedia in Hilversum, tot 2013 mede-eigenaar van Emerce, is failliet. Het bedrijf gaf niet alleen papieren tijdschriften uit, maar was ook online actief.

Media

Sanoma schrijft waarde buitenlandse series SBS af

Sanoma schrijft 14 tot 18 miljoen euro af op de waarde van zender SBS. Door de opkomst van Netflix zijn de rechten op buitenlandse series minder waard geworden. De zenders van SBS leunen daar zwaar op.

Media