More stories

Facebook richting miljard dagelijkse gebruikers

Bij het huidige groeitempo raakt Facebook voor eind 2015 de grens van een miljard dagelijkse gebruikers. Het bedrijf rapporteerde zojuist een kwartaalomzet van 3,2 miljard dollar, licht boven de verwachting van de financiële markt.

Social

(Facebook Conference) Hoe Philips schittert op Facebook

Met ruim 5 miljoen volgers is Philips een van de grootmachten op Facebook. Daar lanceren zij nieuwe producten en gaan zij in gesprek met de achterban. Hoe weet Philips een gevarieerde doelgroep, van consument tot arts tot techneut online te overtuigen? Volgende week hoor je er meer over op Facebook Conference, op 5 november in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.

Facebook

Hogere omzet, groter verlies voor Twitter

Berichtendienst Twitter heeft de omzet in het derde kwartaal zien verdubbelen tot 361 miljoen dollar. Het aantal actieve gebruikers groeide met een kwart tot 284 miljoen. Het nettoverlies groeide fors en zal ook dit kwartaal oplopen.

Social

(Facebook Conference) Een smaakmakend recept voor Facebook succes

Met de Friso Mexico campagne realiseerde Nektarios Misios een grote verkoopomzet. Daarna verschoof het marketingbudget van televisie naar Facebook. Van strategie, tot content creatie en de hulp van bureaus. En van plannen, tot optimalisatie en analyse. Je hoort er meer over op het Facebook Conference, 5 november in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.

Facebook

Anti-Facebook Ello haalt 5,5 miljoen dollar op

Het sterk opkomende sociale netwerk Ello, ook wel het anti-Facebook genoemd omdat het geen directe commerciële activiteiten nastreeft, heeft 5,5 miljoen dollar opgehaald in een financieringsronde onder leiding van de Foundry Group.

Marketing

Facebook Messenger wordt concurrent WhatsApp

Ruim 8,7 miljoen Nederlanders hebben WhatsApp op hun smartphone staan. Dat meldt Telecompaper in zijn onderzoek Dutch Apps Market. Het aantal gebruikers is met zeker 1 miljoen toegenomen ten opzichte van vorig jaar. Een goede tweede komt eveneens uit de stal van Facebook: Facebook Messenger gaat als een speer.

Facebook

(eWeek) VU College sociale media

Omdat het inbedden van sociale media in webwinkels gemeengoed is geworden, en vrijwel elk bedrijf op allerlei sociale media aanwezig is, is het belangrijk om een uitspraak te kunnen doen over de effectiviteit van deze activiteiten. In het kader van Amsterdam eWeek daarom een college van Charlotte Vonkeman over het gebruik van social media in de e-commerce context.

Marketing

McDonalds opent 14.500 bedrijfspagina’s op Facebook

McDonalds wil dat iedere vestiging in de VS een eigen pagina krijgt op Facebook. Voor het einde van het jaar moeten 14.500 pagina’s gereed zijn. McDonalds heeft er nu 7000. Ook worden Twitteraccounts geopend voor individuele restaurants.

Facebook

Hoe kom je met je Facebook-pagina boven de middelmaat uit? (infographic)

Wanneer heb je een succesvolle Facebook pagina? Hoe kom je boven de middelmaat uit? Die vragen lijken niet zo simpel te beantwoorden, maar wellicht bieden de maandelijkse statistieken van Quintly wat meer houvast. In september bestond 13 procent van de interactie met volgers uit gedeelde content. Opvallend: des te meer volgers je hebt, des te lager het engagement.

Facebook

Review Knab Social, betalen via Facebook of SMS

Vandaag lanceert Knab als eerste Nederlandse bank de mogelijkheid om via de Knab App geld over te maken met behulp van van Facebook of een mobiel telefoonnummer. Knab Social is ontwikkeld om het overmaken van geld naar vrienden en kennissen te vergemakkelijken.

Marketing

‘Nederlandse gemeenten dubbel zo actief op Twitter’

Sinds vorig jaar hebben Nederlandse gemeenten 88 procent meer gereageerd op vragen van burgers op Twitter. Dat blijkt uit een analyse van social media monitoring bedrijf Coosto. De gemeente Rotterdam reageerde gemiddeld het snelst op Twitter. Gemeente Utrecht reageerde op de meeste vragen die via Twitter werden gesteld.

Customer Service

Infographic: de geheimen van Instagram

Foto-app Instagram is zonder meer het belangrijkste sociale platform van de laatste tijd, met een grote aantrekkingskracht op jongeren. Toch is het genereren van ‘engagement’ nog een hele uitdaging, zoals Dan Zarrella van HubSpot in deze infographic laat zien. Maak gebruik van calls-to-action, plaats foto’s met gezichten, maar laat het gebruik van filters achterwege.

Marketing

Twitter sluit samenwerking met Soundcloud

Audio ontbrak nog als ‘embedded medium’ op Twitter, maar dat is voorbij. Geluidsbestanden van SoundCloud verschijnen vanaf nu in tweets zoals video’s van YouTube zijn in te sluiten.

Marketing

Sociale media voorspellen Televizier-Ring 2014

Morgenavond vindt het Televizier-Ring Gala plaats. Net als ieder jaar worden er vijf prijzen uitgereikt: de Televizier-Ring, de Zilveren Televizier-Ster Man, de Zilveren Televizier-Ster Vrouw, de Televizier Aanstormend Talent Award en de Gouden Stuiver. Een leuke mogelijkheid om nog eens te testen of het mogelijk is om met sociale media data voorspellingen te doen: kunnen we de winnaars voorspellen? Ik dook in alle sociale media berichten van het afgelopen jaar en doe vijf voorspellingen.

Marketing

Facebook domineert met sociale logins

Facebook wordt belangrijker als het gaat om sociale logins, dat blijkt uit onderzoek van Janrain. Het aandeel groeide verder naar 46 procent. Google blijft achter met 34 procent.

Facebook