More stories

Duurzaamheid: ecologisch verantwoord en strategisch voordelig

Duurzaamheid moet bij elke organisatie op de radar staan: vanuit een intrinsieke wil om dingen beter te doen, of anders gewoon vanuit strategische redenen.

Sustainability

SHEIN lanceert circulair fonds van €200 miljoen

De Chinese online retailer SHEIN lanceert een circulair fonds van 200 miljoen euro in de EU en het VK en en gaat zelf ook 50 miljoen investeren in bredere circulaire inspanningen.

Sustainability
Premium

Reverse.supply breidt recommerce uit naar Nederland

Nederlandse online kledingwinkels kunnen recommerce gaan bedrijven nu de specialist Reverse.supply zijn diensten in Nederland gaat aanbieden.

Sustainability

Je digitale werkplek duurzaam inkopen: waarom en hoe pak je dat aan?

Steeds meer bedrijven willen duurzaam werken én duurzaam inkopen – ook op het gebied van hun digitale inkoop. Op dat gebied is nog winst te behalen.

Sustainability

Google: CO2-emissies +48%, mede door AI

De internationale CO2-uitstoot van Google is sinds 2019 met 48 procent toegenomen, mede door energieslurpende servers die voor AI worden ingezet.

Sustainability
Premium

Elf procent online elektronicahandel is tweedehands

De Europese markt voor online verkoop van tweedehands, opgepoetste elektronica groeit tot 11,5 miljard euro in 2025. Dat is elf procent van de totale online verkoop van elektrische apparaten.

E-commerce

Zeker kwart Vinted-aanbod is fastfashion

Shein, Zara en Primark zijn hofleverancier op Vinted, lijkt een grote steekproef uit te wijzen.

E-commerce

Dédé Kruisman (Haaven): niet bang het FOMO-effect te gebruiken bij investeerders

Dédé Kruisman is medeoprichter van Haaven, een platform waar mensen die een duurzaam huis willen bouwen, architecten en bouwbedrijven elkaar vinden.

Start-ups

Rabobank monitort CO2-uitstoot van zijn software

Rabobank is begonnen de CO2-uitstoot van zijn eigen software te monitoren en geeft die data aan zijn medewerkers terug. Dat moet IT’ers ertoe aanzetten milieubewuster software te schrijven.

Sustainability
Premium

‘Klanten verwachten post-sale service bij kleding’

Twee op de drie klanten van kledingwinkels en -merken verwacht dat ze na hun aankoop nog eens extra service krijgen. Veel merken laten die kans liggen.

Sustainability
Premium

Groene media-KPI’s kunnen niet wachten

Adverteerders, mediabedrijven en uitgevers moeten groene KPI’s gaan gebruiken om hun CO2-uitstoot en andere milieubeschadiging inzichtelijk te krijgen.

Sustainability

Reclamebranche gaat standaard ontwikkelen voor eigen CO2e-emissies

De Nederlandse reclame-industrie lanceert een meetstandaard waarmee de CO2e-uitstoot van haar activiteiten op uniforme wijze in kaart kan worden gebracht. Het is een gezamenlijk initiatief van bureaus, adverteerders en media-exploitanten, dat geïnitieerd is door bvA en VIA.

Sustainability

BuyBay met software voor recommerce distributriecentra

Distributiecentra van webwinkels kunnen deze klantengroep een nieuwe dienst gaan bieden met de recommercesoftware van BuyBay.

E-commerce

Mobiliteitsplatform Fynch Mobility haalt 1 miljoen groeikapitaal op

SaaS-startup Fynch Mobility heeft 1 miljoen euro aan financiering opgehaald om duurzame kilometers de nieuwe norm te maken. Het Utrechtse bedrijf helpt werkgevers bij het meten en reduceren van de CO2-uitstoot van personenmobiliteit, via het Fynch platform voor duurzame mobiliteit.

Mobility

Hoe krijg je concreet grip op je duurzaamheidsambities?

Duurzaam ondernemen, hoe doe je dat? Vaak moeten bijvoorbeeld grondstoffen en transport ook duurzaam zijn. In het kort: iedereen doet mee en meten is weten.

Sustainability