More stories

Maakt nieuw beleid van Google het kapen van merknamen mogelijk?

Misschien heb je vorige week ook een bericht gekregen van Google over de update van het handelsmerkbeleid. Dit lijkt misschien op een normale aanpassing waar je alleen even snel doorheen bladert, maar het is in feite slecht nieuws voor hotels. Heel slecht nieuws.

Online advertising

Burst vernieuwt LARGO digitaal

Het premium label LARGO van de Roompot Groep heeft een vernieuwingsslag achter de rug. De online positionering is aangescherpt.

Travel

Reisbranche zoekt meer samenwerking en kennis over de reiziger

‘Hoe zorgen we ervoor dat we klaar zijn voor de reiziger van de toekomst?’ Twintig partijen uit de reisbranche kwamen samen om op deze vraag antwoord te geven. Dat leverde interessante eerste inzichten op.

Customer Engagement

KLM en de Persgroep belichten onbekende citytripbestemmingen

De campagne Europa Onontdekt waarmee KLM Nederland samen met de Persgroep minder voor de hand liggende citytripbestemmingen promoot, is voor twee jaar verlengd. In totaal komen zestien steden aan bod, waaronder Warschau, Nice en Bilbao. 

Campagnes

Drie winnaars Cares Lab van Booking.com: reisplanner, raadsels en minder plastic

Booking.com heeft bekendgemaakt welke innovatieve teams een geldbedrag ontvangen in het kader van het eerste Cares Lab dat in Amsterdam werd gehouden.

Start-ups

BCD Group volledig eigenaar Travix

BCD Group koopt ING Corporate Investments uit als minderheidsaandeelhouder van Travix en wordt dus volledig eigenaar van de online reisagent. Hoeveel BCD Group neertelt voor het belang is niet bekendgemaakt.

Travel

Tiqets vindt aansluiting tot Wechat

Tiqets sluit een samenwerkingsverband met het Chinese Qyver om tickets voor toeristische attracties aan te bieden op WeChat Mini.

Travel

Expedia: hotels en vluchten boeken via Google Assistant

Expedia heeft een service ontwikkeld voor Google Assistant. Gebruikers kunnen hiermee reisinformatie opvragen op apparaten die voorzien zijn van deze voice-toepassing. Dit zijn bijvoorbeeld de Google Home-speakers die vanaf 24 oktober ook in Nederland te koop zijn.

Voice

Technologie maakt tussenpersoon in reisbranche onmisbaar

Niet elke reis is gemakkelijk zelf online te boeken. De consument wil nog altijd graag advies over ingewikkeldere rondreizen. Maar dan is het wel noodzakelijk om co-creatie mogelijk te maken. Dat heeft ook grote gevolgen voor hoe wij als technologieprovider werken. 

Customer Experience

Schiphol krijgt nieuw indoor netwerk

KPN, T-Mobile en VodafoneZiggo gaan samenwerken aan een nieuw en toekomstbestendig mobiel indoor netwerk op de luchthaven, zodat de mobiele gebruikerservaring van reizigers en medewerkers verder verbetert.

Mobile

Social Travel 30: het zomerseizoen van 2018 in beeld

De zomervakantie zit erop, de scholen zijn weer begonnen. Tijd voor de nieuwste editie van de Social Travel 30, die het hoogseizoen van 2018 in kaart brengt. Welke Nederlandse reismerken hebben in de periode juli tot en met september het best gepresteerd op het gebied van online berichtgeving?

Social

‘Argentijnen hebben de langste vakanties en Europeanen boeken niet mobiel’

Japanners gaan niet zo vaak op een romantische vakantie en Chinezen en Mexicanen vinden ontspannen op reis heel belangrijk. Dit en meer blijkt uit uitgebreid onderzoek van Expedia Media Solutions.

Travel

Samenwerking Air France-KLM en Winding Tree

Air France-KLM gaat samenwerken met blockchainspecialist Winding Tree om de technologie verder te ontwikkelen. Hiermee wil de luchtvaartmaatschappij onderzoeken of de distributie van vliegtickets efficiënter kan.

Blockchain

Reiswerk start online leerplatform voor reisbranche

Reiswerk lanceert vandaag het online leerplatform Travel College. Het is bedoeld voor medewerkers uit de reisbranche, die er gratis kunnen deelnemen aan e-learning cursussen, webinars en micro learnings.

Recruitment

IATA: reizigers willen meer automatisering op de luchthaven

Vliegtuigpassagiers staan open voor nieuwe technologie die hen meer controle en informatie geven tijdens de reis en deze efficiënter doet verlopen. Dit blijkt uit onderzoek van de International Air Transport Association (IATA) onder 10.408 respondenten uit 145 landen.

Travel