More stories

Merken vertalen naar taal, dé uitdaging in voice-tijdperk

Met de komst van voice-assistenten en chatbots worden bedrijven voor een nieuwe uitdaging gesteld: de vertaling van het merk naar taal. Wat voor een persoonlijkheid past er bij de organisatie? En hoe spreekt een merk in letterlijke zin? Het zijn compleet nieuwe vragen voor digitale makers, zo valt Vanja Mlaco op. Bij Transavia doktert hij uit hoe een bedrijf hiermee kan omgaan. Een ding is zeker: de ‘conversational interfaces’ vragen om nieuwe vaardigheden in digitale teams.

Digital Design

‘Reisbranche kan veel meer uit e-mailmarketing halen’

De customer journey van de reiziger is complex. Er worden tientallen websites en andere informatiebronnen geraadpleegd vanaf verschillende devices voordat de boeking een feit is. E-mailmarketing speelt een belangrijke rol in het realiseren van conversie. PI Marketing deelt drie stappen die je als reisorganisatie kan toepassen om meer uit je e-mailmarketing te halen.

E-mailmarketing

Hoe reismerken klanten loyaal maken

Het spaarprogramma was onlosmakelijk verbonden met loyaliteit maar heeft aan effectiviteit ingeboet. Daarom deelt Think with Google drie manieren waarop reisbedrijven loyale klanten creëren met behulp van technologie en digitale marketing.

Customer Loyalty

Transavia en Flightgiftcard werken samen

Transavia gaat als eerste luchtvaartmaatschappij de cadeaukaart van Flightgiftcard aanbieden. De Transavia Flightgiftcard is online te bestellen én te verzilveren en kan gepersonaliseerd worden met video, cadeauverpakking, persoonlijke tekst of foto.

Conversie

Google test nieuwe app voor reizigers

Onder de naam Touring Bird test Google een nieuwe webapp. Gebruikers kunnen er activiteiten mee plannen in twintig grote steden, waaronder Amsterdam.

Travel

KLM introduceert AR bij handbagagecheck

KLM-passagiers met een telefooncamera kunnen voortaan eenvoudig controleren hun handbagage de juiste afmetingen heeft. Voor deze nieuwe dienst maakt KLM gebruik van Augmented Reality.

Travel

Copywriting voor conversational interfaces – een introductie

Een van de belangrijkste trends in digital marketing is die van de conversational interface (bijvoorbeeld chatbots en voice assistenten). En, al kun je in conversational interfaces gebruik maken van afbeeldingen, video’s en emoji’s, het hoofdbestanddeel is toch echt geschreven (of gesproken) tekst. Maar hoe schrijf je nou die interactieve teksten? Is het een vak apart? Eigenlijk wel. Daarom deze introductie tot het schrijven van conversational interfaces. Na het lezen kun je zelf aan de slag of een goede briefing schrijven voor een copywriter.

Voice

Taxify stapt op de elektrische steps

De Europese taxibemiddelaar Taxify lanceert een nieuw vervoersmerk voor vervoer in grote binnensteden. Onder het label Bolt stapt het in de verhuur van elektrische steps.

Start-ups

Waarom reismarketeers anders moeten nadenken over loyaliteit

Reisbedrijven moeten anders omgaan met loyaliteit. Voorbij is de tijd dat een reiziger lid werd van je loyaliteitsprogramma en er alles aan deed om punten of mijlen te sparen. Daarvoor is het aanbod (lees: de concurrentie) te groot geworden. Maar hoe zorg je als reismerk dan voor trouwe klanten?

Customer Loyalty

Weer een zet van de OTA’s die de winst schaadt – wat je als hotelier moet weten

Twee recente gebeurtenissen in de hoteldistributie hebben een kleine mediabuzz veroorzaakt maar werden helaas even snel vergeten door de industrie: Expedia’s Add-On Advantage en Booking.basic. In dit artikel gaan we in op deze twee nieuwe initiatieven van Expedia en Booking.com, die doen denken aan de oude wilde tijden van hoteldistributie en de weerbarstige beginjaren van OTA’s, nog voordat tariefsbepalingen en besteprijsgaranties bestonden.

Travel

Deloitte: vijf manieren waarop hotels zich kunnen onderscheiden

De meeste hotels voldoen aan de verwachtingen van gasten als het om de basics gaat, ongeacht het soort hotel waarin zij verblijven. Maar met schone, goed onderhouden kamers tegen een redelijke prijs kun je je als hotelier niet langer onderscheiden. Waarmee dan wel? Deloitte deed onderzoek.

Customer Experience

Airbnb ‘lanceert’ Nederlandse start-up

Start-up Formitable heeft wel een hele grote partner aan de haak geslagen. Het is daar net mogelijk om ook restaurants te boeken vanaf de homepage en gebeurt met Nederlandse technologie.

Travel

Wat zijn de afhaakmomenten van reizigers in het boekingsproces?

De reisbranche scoort vrij hoog als het om verlaten winkelwagentjes gaat. Dit meldt SaleCycle in hun eBook ’30 ways to increase online travel bookings’. Waar het gemiddelde 75,6 procent is, scoort travel 81,1 procent. Hoe komt dat?

Conversie

ACM: meer regulering nodig voor markt mobiliteitsdiensten

Toezichthouder ACM concludeert dat de Nederlandse markt voor mobiliteitsdiensten niet concurrerend genoeg is. Partijen die mobiliteitsdiensten willen aanbieden, zijn afhankelijk van het OV-chipkaartsysteem van TLS en reisproducten en informatie van OV-bedrijven.

Travel

Google maakt historische vliegprijzen inzichtelijk

Google brengt een nieuw hulpmiddel op de markt voor reizigers: een ticketboeker met een historisch tariefoverzicht erbij.

Travel