Skyscanner laat user-generated content zien
Skyscanner gaat meer inzetten op user-generated content. Hiertoe heeft de metazoekmachine zelf de startup Twizoo overgenomen en heeft moederbedrijf Ctrip Trip.com gekocht.
Skyscanner gaat meer inzetten op user-generated content. Hiertoe heeft de metazoekmachine zelf de startup Twizoo overgenomen en heeft moederbedrijf Ctrip Trip.com gekocht.
Reizigers worden steeds impulsiever en willen snel informatie ontvangen. Volgens Google betekent dit dat reisbedrijven in elke fase van de customer journey de klant moeten ondersteunen met relevante content. Machine-learning gaat dit mogelijk maken.
De gemeente Amsterdam en Booking.com hebben afspraken gemaakt over vakantieverhuur van woningen. Deze gaan op 1 januari in en gelden voor een jaar. Op termijn zou er een registratiesysteem moeten komen voor vakantieverhuurders, vinden de twee partijen.
Transavia wil met het YouTube-kanaal generatie Z bereiken. Daarvoor is nieuwe content geproduceerd die een lichtvoetig kijkje achter de schermen bij de luchtvaartmaatschappij geeft. Vandaag gaat de eerste video live op het kanaal, dat op dit moment iets meer dan 2500 volgers heeft.
Het nieuwe Nederlandse hotelboekingsplatform LetsStay.net is gisteren officieel gelanceerd tijdens de Web Summit in Lissabon. Het onderscheidend vermogen zit hem erin dat LetsStay geen commissies rekent aan hoteliers, zegt oprichter Maikel Doezé.
Facebook Messengergebruikers op KLM.com in Japan, Zuid-Korea en Zuid-Afrika kunnen voortaan via Messenger customer chat vragen stellen aan een KLM-medewerker. De klant wordt op deze manier geholpen bij onder meer het boeken van tickets, het aanpassen van boekingen en bij vragen over bagage.
Ryanair heeft tijdens de Web Summit in Lissabon een aantal nieuwe digitale initiatieven gepresenteerd. Zo krijgen bezoekers die zijn ingelogd op de website een gepersonaliseerde ervaring.
Trivago is bezig met een test waarbij de vakantiewoningen van HomeAway worden getoond in de zoekresultaten. De technische integratie moet gebruikers meer keuze en een meer gepersonaliseerde zoekervaring opleveren.
Airtrade heeft een platform ontwikkeld dat meerdere bronnen raadpleegt om het beste beschikbare vliegtarief te kunnen aanbieden. Het platform is compatible met de New Distribution Capability van IATA, een XML-standaard voor de distributie van vliegtickets. Hierdoor worden toeslagen op GDS-boekingen, zoals de 11 euro per enkele reis die KLM gaat heffen, omzeild.
Het toeristische activiteitenportaal GetYourGuide heeft 75 miljoen dollar venture capital opgehaald in een Series D-ronde. Johannes Reck wil het geld gebruiken om nog persoonlijker tripjes aan te bieden aan zijn gebruikers en meer landen te bedienen.
Reizigers met KLM en Air France die hun ticket bij een prijsvergelijker boeken, zijn per april 2018 elf euro duurder uit voor een enkeltje. British Airways en Lufthansa doen dat al en proberen meer verkeer naar hun eigen verkoopkanalen te sturen.
Het Europese online reisbureau eDreams Odigeo bezint zich op zijn toekomst. De leiding begint aan een strategische oriëntatie waarbij een fusie over verkoop van de onderneming uiteindelijk niet is uitgesloten.
Google stopt volgend jaar april met de QPX Express API, die het mogelijk maakt om prijzen en beschikbaarheid van vliegtickets te vergelijken. Nieuwe gebruikers worden niet meer geaccepteerd, bestaande krijgen korting op de tarieven.
Consumenten die het restaurantaanbod van TripAdvisor doorbladeren, het oude IENS, zien vanaf vandaag een knop ‘Bestel online’ en kunnen zo direct bij Thuisbezorgd.nl een order plaatsen.
Vliegtuigpassagiers willen dat luchtvaartmaatschappijen en luchthavens meer technologie inzetten om hun reis zo prettig mogelijk te laten verlopen. Bovenaan de lijst staat automatisering van de processen op het vliegveld.