More stories

19 miljoen groeigeld voor moeder Kortingscode.nl

De Global Savings Group, het moederbedrijf van onder meer Kortingscode.nl en Actiecode.nl, heeft een nieuwe financieringsronde afgesloten. Daarmee haalde het negentien miljoen euro op.

Publishing

Pestana Hotel Group: ‘Digitale transformatie begint en eindigt bij de reiziger’

Digitaliseren heeft alleen zin als je de klantbeleving ermee verbetert, vindt directeur Digital Luis Monteiro van de Pestana Hotel Group. Tijdens eTravel Europe deelde hij zijn blauwdruk voor digitale transformatie. “Technologie kan alles, maar wees voorzichtig waar je het voor gebruikt.”

Strategy

Accenture: ‘Reisbranche moet digitale kloof overbruggen’

Reizigers verwachten meer van travel merken dan wat er nu wordt geleverd. Dit is de conclusie van Accenture in een onderzoek naar de impact van gepersonaliseerde marketing op de perceptie en beleving van de consument.

Customer Engagement

Gamification in travel: vier voorbeelden van hoe het wel moet

Heeft gamification toegevoegde waarde voor de reisindustrie? Volgens Expedia wel, maar dan moeten er wel lessen worden geleerd uit het verleden. “Voor elke Monopoly zijn er duizend mislukte spellen die de doos niet uitkomen omdat ze slecht ontworpen zijn.”

Marketing

300 miljoen dollar voor Chinese Airbnb

De Chinese versie van Airbnb Tujia heeft 300 miljoen dollar financiering opgehaald tegen een waardering van 1,5 miljard dollar.

Travel

Influencer marketing: tips voor reisorganisaties

De reisbranche mag op een warme belangstelling van influencers rekenen – er zijn genoeg mogelijkheden voor het creëren van mooie content. Maar wat is de zakelijke waarde van werken met influencers? En hoe haal je het maximale uit je budget?

Influencer marketing

TUI test als eerste adverteerder programmatic skins

TUI heeft als eerste Nederlandse adverteerder volledig geautomatiseerd een homepage takeover gedaan op Zoover. Daarbij werd gebruikgemaakt van een oplossing van Google DoubleClick.

Marketing

Miljoeneninvestering voor Eindhovens Withlocals

Start-up Withlocals, een marktplaats voor gepersonaliseerde trips en tochtjes, heeft 3,5 miljoen euro opgehaald in een ronde geleid door Inkef Capital. “We willen ons klaarmaken voor volgende groeifase”, aldus directeur Matthijs Keij.

Travel

Lufthansa gaat in blockchain door samenwerking met Winding Tree

Lufthansa gaat samenwerken met Winding Tree, een op blockchain gebaseerd distributieplatform voor reizen. De Duitse luchtvaartmaatschappij heeft voor een onbekend bedrag geïnvesteerd in Winding Trees cryptovaluta Líf en zal content delen met de startup.

Blockchain

ATPCO en SITA lanceren NDC-platform

ATPCO en SITA gaan samenwerken om de implementatie van de NDC-standaard te versnellen. De twee partijen beginnen een API-platform waarop luchtvaartmaatschappijen gemakkelijk data kunnen uitwisselen met partners.

E-commerce

Transavia: chatbot moet slimmer en persoonlijker worden

Transavia wil de meest innovatieve luchtvaartmaatschappij van Europa worden en doet daarom regelmatig tests met nieuwe technologieën. Tijdens CMO Connect, onderdeel van EDAY en georganiseerd in samenwerking met Mirabeau, liet commercieel directeur Erik-Jan Gelink zien hoe de chatbot op Facebook Messenger tot stand is gekomen. “Over tien tot twintig jaar besturen robots het vliegtuig.”

Singularity

NS met sneller internet en premiumdiensten in trein

De NS gaat de nieuwe generaties Intercity’s voorzien van meer 4G-modems zodat het sneller internet kan aanbieden aan reizigers. Ook hebben stoelen USB-stopcontacten en worden er premiumdiensten ontwikkeld voor onderweg.

Tech

Kapitaalinjectie van bijna 100 miljoen euro voor Secret Escapes

Secret Escapes heeft een serie D-investeringsronde afgesloten met een bedrag van 94 miljoen euro. De grootste investeerder is Temasek, een staatsbedrijf dat is gevestigd in Singapore en onder andere een belang van 56 procent in Singapore Airlines heeft.

Strategy

‘Airbnb start pilot met WeWork’

Airbnb is een samenwerking aangegaan met WeWork, het wereldwijde netwerk van vergaderruimtes. Hiermee hoopt Airbnb zakenreizigers aan te spreken, meldt Bloomberg.

E-commerce

Mobiel internetten in het buitenland populair na opheffing roaming

Ruim een derde van alle Nederlanders heeft deze zomer zijn of haar mobiele gedrag aangepast naar aanleiding van het wegvallen van extra kosten van mobiel bellen en internetten in Europa. Uit onderzoek in het Telecompaper Consumer Insights Panel blijkt dat 35 procent van alle Nederlanders deze zomervakantie zijn of haar mobiele telefoon meer is gaan gebruiken, met name voor mobiel internetten.

Mobile