More stories

Uitgever gaat boeken via Twitter verkopen

Uitgeverij Hachette gaat rechtstreeks boeken verkopen vanuit Twitter, zij het voorlopig nog wel als experiment. Boeken van Amanda Palmer en Chris Hadfield zijn verkrijgbaar via ‘in-stream Twitter purchasing’.

E-commerce

Instagram nu groter dan Twitter

Facebook-dochter Instagram heeft met 300 miljoen maandelijkse gebruikers Twitter ingehaald. Nog geen negen maanden geleden stond de teller van Instagram op 200 miljoen gebruikers. Twitter had enkele weken terug 284 miljoen actieve maandelijkse gebruikers.

Marketing

Forrester: ‘Facebook is geen sociale klantrelatie’

De dominantie van Facebook en Twitter in social marketing is voorbij, stelt marktonderzoeker Forrester. Het raadt bedrijven aan zich meer te richten op specialistische sociale omgevingen en, niet te onderschatten, de eigen mediakanalen.

Facebook

Twitter opent kantoor in Brussel

Twitter breidt zijn Benelux kantoor uit met een vestiging in Brussel. Dat meldt de Belgische krant De Tijd. Daar komt een vijftal werknemers te zitten die hoofdzakelijk advertenties gaan verkopen.

Marketing

Column: Social media is een commerciële geldmachine

Kortgeleden lanceerde Twitter de koopknop: een button die twitteraars direct producten laat aanschaffen zonder het platform te hoeven verlaten. Volgens experts de uiterste poging van het bedrijf om de dalende beurskoers en tegenvallende resultaten een positieve impuls te geven.

Marketing

Twitter wil via Hong Kong Groot-China bedienen

Twitter wil een kantoor in Hong Kong openen om Groot-China beter te kunnen bedienen. Saillant detail: Twitter wordt in de Volksrepubliek China geblokkeerd.

Marketing

Nieuwe audio-card Twitter: heropleving podcast als marketingtool?

Vorige week breidde Twitter haar cardtechnologie uit met een nieuwe audio-card. De audiocard maakt het mogelijk voor adverteerders (lees artiesten of platenmaatschappijen) om hele nummers te laten afspelen ín een tweet terwijl degene die ernaar luistert gewoon door kan blijven lezen in zijn of haar tijdlijn. Maar deze nieuwe audiocard kan ook een bijkomend effect hebben! De heropleving van de podcast als marketingtool?

Marketing

‘Nederlandse gemeenten dubbel zo actief op Twitter’

Sinds vorig jaar hebben Nederlandse gemeenten 88 procent meer gereageerd op vragen van burgers op Twitter. Dat blijkt uit een analyse van social media monitoring bedrijf Coosto. De gemeente Rotterdam reageerde gemiddeld het snelst op Twitter. Gemeente Utrecht reageerde op de meeste vragen die via Twitter werden gesteld.

Customer Service

Franse Twitteraars kunnen geld overmaken per tweet

Met een tweet geld overmaken naar een andere Twittergebruiker, dat is wat in Frankrijk mogelijk is bij klanten van de bank van Groupe BPCE.

E-commerce

DigitasLBi krijgt Europese socialstrategie Ugg

Schoenfabrikant Ugg heeft DigitasLBi-dochter Lost Boys geselecteerd voor de creatie en uitvoering van zijn socialmediastrategie in Europa.

Facebook

Twitter volgt gebruiker, niet andersom

Twitter experimenteert dagelijks met nieuwe toepassingen. Dat valt niet altijd even goed onder de Twitteraars. Een reactie vanuit het Nederlandse hoofdkwartier.

Marketing

Unibet voert automatische leeftijdscontrole in voor Twitter

Unibet heeft als eerste online kansspelaanbieder een automatische leeftijdscontrole ingevoerd voor al zijn Twitteraccounts.

Unibet voldeed naar eigen zeggen al aan richtlijnen die door de overheid en brancheorganisaties zijn opgesteld ten aanzien van deelname aan online kansspelen door minderjarigen, maar gaat met het invoeren van leeftijdscontrole nog een stap verder in het uitsluiten van minderjarigen van haar aanbod.

Unibet vraagt gebruikers om hun leeftijd te bevestigen wanneer zij een Unibet-account willen volgen.

Eerder dit jaar introduceerde Unibet het Player Safety – Early Detection System, dat proactief in staat is het speelgedrag van klanten te monitoren en opvolging te geven aan eventueel problematisch speelgedrag.

Marketing

Dutchies aan het digitale front

Een groeiende groep veelal jonge Nederlandse ontwerpers, engineers en marketeers werkt voor grote startups in Silicon Valley. Van Twitter, Google, Airbnb tot Nest en Pebble. Hoe is het om te werken voor the big guys? En wat is volgens hen the next big thing? We vroegen het aan een vijftal digitale avonturiers.

Internet of Things

Twitter richt ‘oorlogskamer’ in voor evenementen

Microblog Twitter wil meer doen met marketingcampagnes rond speciale evenementen en richt daartoe een soort oorlogskamer in onder leiding van merkstrateeg Ross Hoffman.

Marketing

Twitter introduceert knop ‘Koop Nu’

Gebruikers van Twitter kunnen binnenkort direct vanuit hun time line artikelen gaan kopen met een druk op de knop. De proeven lopen nu in Amerika. Nederland is technisch gezien gereed om snel aan te haken.

E-commerce