B2B Digital

Panelgesprek AI in B2B: van hype naar businesskans

11:55 30 minutes presentation Grote zaal
Bas Cloin Royal Schiphol GroupMaarten Sukel Picnic TechnologiesJeroen Munk Studira/FuturewhizBas Drogtrop GetSparked

Artificiële intelligentie is niet nieuw, maar met de huidige hoeveelheid data, kennis en investeringen in AI-technologie lijken we ons in een “perfect storm” te bevinden waarbij de mogelijkheden eindeloos zijn.

Tijdens dit panelgesprek gaat Bas Drogtrop met AI-voorlopers in gesprek over de businesskansen van AI in B2B. Hoe kom je van prompten tot een schaalbaar product dat de klantervaring daadwerkelijk verbetert? Hoe zorg je dat niet de techniek, maar de business leidend is? Hoe vergroot je de adaptatie binnen de organisatie? Kortom, AI in de praktijk.

Bas Cloin

Bas Cloin

Royal Schiphol Group

Na het afronden van zijn studie technische natuurkunde en het behalen van een PhD in celbiologie, besefte Bas dat zijn roeping ligt in de wereld van data en kunstmatige intelligentie. Hij heeft uitgebreide ervaring opgedaan in het bedenken, ontwikkelen en implementeren van op AI gebaseerde producten, eerst als consultant en vervolgens als Lead Data Scientist bij Royal Schiphol Group. Bas legt hierbij sterk de nadruk op de interactie met de eindgebruiker en de toegevoegde waarde voor de organisatie. Hij gelooft dat het creëren van een model slechts een klein deel van het proces is; het realiseren van adoptie en transformatie is de crux.

Maarten Sukel

Maarten Sukel

Picnic Technologies

Maarten Sukel is een vooraanstaand figuur als het gaat om vooruitgang en innovatie binnen het domein van kunstmatige intelligentie. Met een indrukwekkende carrière die meer dan een decennium omspant, heeft Sukel een significante impact gemaakt, zowel in de commerciële sector als in overheidskringen. Naast zijn professionele inspanningen werkt hij ook aan een promotieonderzoek aan de Universiteit van Amsterdam, met een focus op multimodale machine learning technieken. Recentelijk heeft hij het bestseller boek “De AI Revolutie” gepubliceerd, waarin hij de complexe invloed van kunstmatige intelligentie op onze samenleving verkent. Sukel staat bekend om zijn vermogen om de brug te slaan tussen theoretische inzichten en praktische toepassingen, waardoor hij een onmisbare stem is in het debat over de toekomst van technologie.

Jeroen Munk

Jeroen Munk

Studira/Futurewhiz

Jeroen, met meer dan 15 jaar ervaring in de EdTech-sector, beschikt over uitgebreide expertise in zowel de start-up- als scale-upfasen van nieuwe leerplatforms zoals Squla, Taalextra, StudyGo en Studira. Hij is momenteel werkzaam als CPO bij Futurewhiz, waar hij verantwoordelijk is voor het productmanagement-, AI-, UX-ontwerp- en contentteam van alle leerplatforms (Squla, Studira, StudyGo en Scoly). In zijn rol past Jeroen innovatieve, datagestuurde strategieën toe die onderwijs en technologie integreren, met als doel zowel leerresultaten als bedrijfsgroei te versnellen.

Bas Drogtrop

Bas Drogtrop

GetSparked

Bas Drogtrop is de founding partner van GetSparked, het grootste high profile AI netwerk in Europa. GetSparked brengt AI founders, executives en investeerders bij elkaar met als doel om door samenwerking en innovatie de AI markt in Europa te ontwikkelen. Hij heeft in de afgelopen twintig jaar diverse Adtech en Martech bedrijven geleid en is een expert op het gebied van digital marketing, media en data.