Digital asset management (DAM) voor tien verschillende marketingrollen
Geen één marketeer is hetzelfde. Hoe marketeer werken verschilt per bedrijf, afdeling of rol. Dit verschil is met name goed zichtbaar als het gaat om digital asset management (DAM) bij het produceren, beheren en delen van digitale assets. De sleutel tot succes is om het gehele marketing met dezelfde gecentraliseerde tool te laten werken, maar elke marketeer op zijn eigen unieke manier.
Digital asset management (DAM) voor de moderne marketeer
Deze whitepaper beschrijft de toegevoegde waarde van Digital asset management (DAM) voor tien verschillende marketingrollen en gaat daarnaast in op:
- Hoe je digital asset management integreert in je marketingwerkzaamheden.
- Hoe je agile kunt werken met een DAM-systeem.
- Digitale asset management (DAM), de sleutel tot marketingsucces.
Het doel van DAM
Digital asset management (DAM) is niet alleen bedoeld om te begrijpen hoe digitale assets binnen je organisatie worden opgeslagen, maar ook hoe deze assets binnen je organisatie worden gebruikt. Hoe helpt DAM je om je werkzaamheden makkelijker te maken?
Digital asset management voor tien verschillende marketingrollen
De whitepaper beschrijft per marketingrol wat de toegevoegde waarde van digital asset management (DAM) is. Per rol wordt eerst een korte beschrijving gegeven van de huidige situatie en de belangrijkste uitdagingen. Vervolgens wordt ingegaan op hoe DAM helpt om deze uitdagingen te tackelen en wat het oplevert voor de beschreven rol qua tijdsbesparing en het verhogen van de effectiviteit.De whitepaper gaat in op:
- Designer
- Content marketeer
- Brand managers
- Social media specialisten
- SEA- en SEO specialisten
- E-mailmarketeers
- PR-professionals
- Customer journey experts
- Marketing technologen
- Marketing Managers en CMO
Waar marketeers een DAM-systeem gebruiken bij het ontwikkelen, uitvoeren en beheren van de assets van hun marketingcampagnes, gebruikt een CMO een DAM-systeem als managementtool. Voor de CMO is het DAM-platform een bron van inzicht, transparantie en beveiliging. Lees in het laatste deel van deze whitepaper welke overige voordelen een DAM je als CMO kan bieden.
)