Emerce Rapport: Temu’s Europastrategie 2025
Binnen enkele jaren heeft Temu een voorname plaats in de westerse e-commerce geclaimd. Het wordt – onder politieke en economische kritiek – als een bedreiging voor Westerse e-commerce gezien. En het bedrijf laat zien sterk vooruit te plannen. Reden voor Emerce om in samenwerking met Tech Buzz China de veranderende bedrijfsvoering onder de loep te nemen. Waarbij de nadruk ligt op Europa, zodat andere e-commercespelers lessen kunnen trekken uit de strategie en praktijk. En onder andere inzichten opgehaald worden uit de Verenigde Staten, waar Temu al verder is in zijn ontwikkeling.
In dit rapport onder andere:
- Het bedrijfsmodel
- Assortimentsontwikkeling
- Fully Managed Model (FMM)
- Semi-Managed Model (SMM)
- Lessen uit het Semi-Managed Model
- Impact van importtarieven
- Vervolgstappen in Europa, zoals:
- Focus op vijf kernlanden
- Lokaliseren van logistiek en operaties
- Aanpassen van pricing en marketplace-strategie
)
Upgrade naar een Emerce Teamabonnement en krijg onbeperkt toegang voor je hele team tot research content, premium nieuwsartikelen, Emerce Learning en andere voordelen.